Verslagen 2021 - heden
  Verslagen 2016 - 2020
  Verslagen 2015
  Verslagen 2014
      Lenterit
      Koningsrit
      Pinksterrit
      Rondje Achterveld
      Wijnrit
      Snertrit
  Verslagen 2013
  Verslagen 2012
  Verslagen 2011
  Verslagen 2006 - 2010
  Verslagen 1998 - 2005

Verslag Rondje Achterveld 2014
 

uitzetter:     Joop van der Gronden uit Renkum
controleurs: Henk en Jannie Hazeleger uit Scherpenzeel
7 september 2014

Download routebeschrijving en uitleg:
 Rit  Uitleg  Situatie 40-K


Er heerst een aangename temperatuur wanneer wij om kwart voor twaalf in de auto stappen. Het is bewolkt met af en toe een flauw zonnetje, dus prima omstandigheden voor het rijden van een puzzelrit. Ik rij samen met mijn vaste navigator Sylvia en even later zijn wij al op weg naar Achterveld. Vanwege de vakantietijd is de laatste rit alweer een paar maanden geleden en dus moeten wij het in ons hoofd allemaal weer even ordenen. Wanneer wij De Moespot binnenlopen is het er nog rustig. Alle tijd om in te schrijven dus. De pen krijgen wij aangereikt van Willem Olie, want de onze doet het al niet meer. Een voorteken? Niet veel later komen ook Pieter (van Riemsdijk) en Ko (Donk) binnenlopen. Het niveau van Pieter en Ko is vergelijkbaar met het onze, dus elke rit is voor ons ook een beetje een onderlinge competitie. Niet veel later gaan we dan van start! Bij ons betekent "van start gaan" dat wij eerst in de auto even goed de routeopdrachten doornemen. Staan er geen spelfouten in? Zijn er onreglementaire afkortingen gebruikt? Klopt de volgorde? Natuurlijk kost dit wat van onze kostbare tijd, maar indien dit ons ook maar 1 fout bespaart, hebben we al winst. En twee paar ogen zien meer dan één paar. Vandaag strepen we maar liefst 7 routeopdrachten op voorhand weg. Dat scheelt!

Start bij blauwe vlag
Het staat er in dwingende vetgedrukte letters. Wij geven hier graag gehoor aan en rijden automatisch richting het einde van de Rentinckstraat. Op de vaste locatie rechts in de berm treffen we daar een vlag aan waarvan het doek min of meer om de stok is gerold. Maar een blauwe vlag is een blauwe vlag en dus is onze rit gestart!

2 Na verkeerbord viersprong L (MUG)
Net als wij had u natuurlijk allang gezien dat het woord 'verkeerbord' een 's' miste en dus niet correct is gespeld. Dus wat doe je dan wanneer je een door de uitzetter geplaatst verkeersbord vindt? Inderdaad… gewoon rechtdoor rijden, want de opdracht is niet uitvoerbaar. Toch haal je dan de foute routecontrole "B" en 30 strafpunten op. Ook een door de uitzetter geplaatst verkeersbord is namelijk een geldig verkeersbord en in dit geval verplicht het bord ons tot het volgen van de aangegeven richting. Gewoon netjes linksaf op de viersprong dus.
 


3 Na viersprong, brug en brug asfaltweg L
De viersprong is al rap gevonden. Altijd even goed kijken of er niet ergens een DLW is geplaatst! Dan op zoek naar de eerste brug! Ook die vinden we, een mooie nieuwe brug die volgens ons voldoet aan de eisen in het reglement. Een tweede brug vinden wij echter niet en dus worden wij opgevangen met een herstelopdracht. Wij krijgen daar altijd een beetje een nare smaak van in de mond en het gevoel dat we iets over het hoofd hebben gezien. Dus nog maar eens het hele stuk terugrijden en nogmaals op zoek naar een tweede brug. Die vinden we wederom niet, dus toch de routecontrole "C" noteren. Via de herstelopdracht HK-AR komen we alsnog op de bedoelde asfaltweg terecht. Achteraf blijkt er wel degelijk een tweede brug te zijn, namelijk geplaatst door de uitzetter in de vorm van een bril. Het verbindingsstuk tussen de glazen wordt ook wel een 'brug' genoemd. Echter voldoet deze brug niet aan de in het reglement gestelde eisen. Bent u op basis hiervan toch linksaf gegaan, dan mist u de juiste routecontrole "C".

4 Na loopvogels R (MUG)
Al direct zien wij rechts op een grasveld 3 houten kippen staan. Maar of de uitzetter deze nu heeft geplaatst? Wij denken van niet. Bovendien zijn kippen volgens ons geen loopvogels en dus rijden we verder. Vlak voor de eerste mogelijkheid om rechtsaf te gaan, zien we een door de uitzetter geplaatste foto. Hierop staan een aantal ganzen afgebeeld en dat zijn volgens ons toch echt uitstekende vliegers. Is deze opdracht dan echt zo gemakkelijk? Blijkbaar wel! Opdracht niet uitvoeren, rechtdoor rijden en de juiste routecontrole "D" in het eerstvolgende vakje noteren.
 


5 Na maataanduiding van een kledingstuk asfaltweg L
"Het zal wel maat XL zijn", roept Sylvia al! We voelen nattigheid, want een dergelijke opdracht heeft ons in het verleden al eens 30 strafpunten opgeleverd. En ja hoor… al op afstand zien we op een boom een shirt hangen met daarop de letters "XXXLX". Wij weten echter dat je bij dit soort dingen altijd even moet uitstappen om de boel aan een nadere inspectie te onderwerpen. Tijdens die inspectie blijk dat de lettercombinatie "XL" is losgewerkt van het geheel en de oplettende puzzelaar weet dat XL in ons reglement een geldige herstelcode is voor 'viersprong links'. Een herstelopdracht dus en deze voer je altijd met voorrang uit. Een flink stuk doorrijden dan maar, viersprong links uitvoeren en vervolgens je beloning ophalen in de vorm van de juiste routecontrole "E".

7 Na verkeersregelaar R
Op een boom bij een driesprong zien we een tekening hangen van wat wij denken dat een verkeersregelaar is. Hij houdt een rond bord omhoog, wit met rode rand en een horizontale zwarte streep. Dit betekent zoveel als "STOP". Aangezien wij denken dat er niet iemand op korte termijn de afbeelding komt weghalen, menen wij dat we niet rechtdoor kunnen rijden en gaan dus rechtsaf. Door de geslotenverklaring in de weg naar rechts, gaan we meteen gedwongen naar links en direct weer door een ritpijl gedwongen naar rechts. Een gedwongen 'route' om de verkeersregelaar heen dus. De routecontrole "H" laten we voor wat het is.
 


12 Na rond verkeersbord en weg zonder snelheidsbeperking R
We laten ons niet misleiden door het opvallend geplaatste verkeersbord dat het einde aangeeft van alle door verkeersborden aangeven verboden. Er bestaan in ons land sinds februari 1974 geen wegen meer zonder snelheidsbeperking. Dus hier niet rechtsaf slaan, maar rechtdoor zoals aangegeven op de situatieschets. Vervolgens de juiste routecontrole "F" invullen.

13 Na ritpijl L
Het lijkt een gemakkelijk opdracht, maar toch leidt deze bij ons tot enige discussie. We komen namelijk een 'ritpijl' tegen met verticaal geplaatste tekst en een omhoog wijzende pijl. Dit hebben wij nog nooit op het voorbeeldenbord zien hangen. Volgens ons niet conform het reglement. Ook kan onze auto alleen voor- en achteruit rijden. Het knopje om 'op te stijgen' hebben we nog niet kunnen vinden. Wij twijfelen nog even of dit wellicht als oriënteringspunt toch nog voor een 'ritpijl' zou kunnen doorgaan. Uiteindelijk vinden wij van niet. Rechtdoor rijden dus en ons niets aantrekken van lokkende routecontrole!
 


16 Klinkerweg R
Deze doen wij per ongeluk goed. Het opvallend onopvallend geplaatste verkeersbord aanduidende 'doodlopende weg' aan de overkant, was ons volledig ontgaan en volkomen overbodig voerden wij hier een discussie over wat nu wel en niet afgesloten is i.v.m. een groene brievenbus. Onzin natuurlijk, want deze klinkerweg is reglementair niet aanwezig, dus gewoon doorrijden! Wij ontsnappen hier nipt aan de eerste 30 strafpunten en houden het saldo vooralsnog op nul.

17 Voor driehoek L
Wat we zoeken is 'iets' dat de vorm van een driehoek heeft. Wat we vinden is een door de uitzetter geplaatst bord met daarop allerlei vormen. Blijkbaar heeft Joop hier zijn basisschool-skills weer eens uit het vet gehaald… Geen van de vormen kan echter doorgaan als een driehoek, dus rechtdoor rijden dan maar? Toch niet… een klein stukje verderop staat namelijk een verkeersbord en de binnenkant daarvan vormt een keurige driehoek. Netjes linksaf slaan dus en de routecontrole "L" op ons formulier noteren.
 


Op dit theaterplein is het zicht beperkt tot een afstand van 10 meter vanwege een zeer dichte mistbank.
21 Voor 4 namen van vogelsoorten R

Een opdracht met een handicap. Wegens dichte mist is het zicht hier namelijk niet meer dan 10 meter, zo staat in onze routebeschrijving te lezen. Da's lastig! Op het theaterplein komen we respectievelijk 1, 2 en 3 namen van vogelsoorten tegen. Deze staan echter te ver uit elkaar en door het 'beperkte zicht' van 10 meter zijn deze niet gelijktijdig waar te nemen. Ons oriënteringspunt bestaat uit 4 namen van vogelsoorten die we binnen een afstand van 10 meter gelijktijdig moeten kunnen waarnemen. Doorrijden dus, langs het gebouw op. Direct achter het gebouw is een mogelijkheid om rechtsaf te slaan. Ook zien we verderop bordjes met namen van vogelsoorten staan. Volgens ons echter verder weg dan 10 meter. De bordjes met namen zien we dus niet en hier mogen we niet naar rechts. Sylvia stapt uit en bekijkt de namen op het bovenste plaatje. De vleermuis en de mamagaai strepen we af en dus houden we 3 namen over die volgens ons goed zijn. Eén te weinig dus. Of toch niet? Wat lager staat namelijk nog een bord met de tekst "VALKUIL". De rittensporters die daadwerkelijk in deze valkuil terecht komen, rijden rechtdoor en gaan de mist in. Degenen die vinden dat een valkuil een vogelsoort is, gaan vóór de bordjes rechtsaf en halen de juiste routecontrole "N" op. Zo ook wij. Bij enkele equipes ontstond nog discussie of de omschrijving in de routeopdracht wel juist was. Omdat echter het woord 'soorten' in de opdracht was onderstreept, vonden wij dat hierin geen val gezocht hoefde te worden.
 

 


23 Na spoorwegoverweg R

Wat is een 'spoorwegoverweg'? Wij weten het niet. Wel kennen we een 'spoorwegovergang', maar dat staat er niet. Rechtdoor rijden en routecontrole "R" ophalen. Niet moeilijker maken dan het is…
 


25 Na H "12" en de letter in vak 1 van uw controlekaart asfaltweg L
Een huisnummerbordje met daarop nummer 12 is snel gevonden. Het tweede oriënteringspunt wordt lastiger. De gevraagde letter in vak 1 staat namelijk op de controlekaart die Sylvia in haar hand heeft. Ook al zou je van mening zijn dat dit een oriënteringspunt is dat zich rechts van de route bevindt, dan nóg is het een los object en dus niet te gebruiken. Ook de routecontrole "A" die je in de berm tegenkomt, is niet hetgeen waarnaar wordt gevraagd. Een instinkertje… snapt u nu waarom u de routecontrole "A" meteen na de blauwe vlag zomaar cadeau kreeg? Juist ja… Niet linksaf slaan, maar gewoon rechtdoor rijden dus. Daarbij natuurlijk niet vergeten om wél die routecontrole "A" te noteren, want het is zuur om een val door te hebben en vervolgens alsnog 30 strafpunten te moeten noteren…

28 1E weg L
Hier trappen wij niet in. De in superscript geplaatste letter 'E' is een hoofdletter en dat mag niet. '1e' is goed, '1E' is fout. Dus niet linksaf gaan, maar rechtdoor en de "S" ophalen.

30 Na mand van Riet asfaltweg R
Al snel komen we een foto tegen van een rieten mand die onder een heteluchtballon hangt. Iets dergelijks hadden we al verwacht. Maar wat zoeken we hier eigenlijk? Even lezen… Gevraagd wordt om de 'mand van Riet' en omdat 'Riet' met een hoofdletter is geschreven, betreft het hier de naam van een persoon. In dit geval maakt het dus helemaal niets uit van welk materiaal de mand is gemaakt, zolang de eigenaresse van die mand maar 'Riet' heet. Echter is nergens uit op te maken dat de afgebeelde mand de mand van de persoon 'Riet' is. Dus niet asfaltweg rechts uitvoeren, want ook de foute routecontrole "T" komt met een bonus van 30 strafpunten.
 


32 Einde weg R
Even opletten hier, want we kunnen nog rechtdoor en daar een routecontrole "U" ophalen!

37 Einde weg R
Bijna gaan wij hier de mist in. We rijden het parkeerterrein op en volgen de route totdat aan het einde van het terrein de weg overgaat in een smal pad met daarbij een geslotenverklaring voor bromfietsen, snorfietsen en gehandicapten-voertuigen. Volgens ons mag je er met de auto dus gewoon in. Omdat het zo smal is dat dit eigenlijk niet te doen is, besluiten we dat dit nooit de bedoeling van de uitzetter kan zijn en keren om. Onverrichterzake rijden we wat later het terrein weer af en ook dat kan volgens ons nooit de bedoeling zijn. We besluiten nog eens terug te gaan met het idee om te voet het smalle paadje te verkennen. Wellicht staat daar toch een routecontrole? Zover komt het echter niet, want dit keer zien wij wél de routecontrole met de letter "W". Hij staat een beetje verborgen onder de struiken en daarom hebben we hem de eerste keer niet zien staan. Goed dat we even terug gingen… scheelt toch weer 30 strafpunten. Strafpuntensaldo tot nu toe: nul!
 

 


40 Na stempelcontrole asfaltweg R

De stempelcontrole die wij tegenkomen voldoet aan het reglement. Bij een stempelcontrole denken wij ook altijd even goed na: Is er een reden om hier niét te stempelen? Of is er een reden om hier meer dan 1x te stempelen? We kunnen niets bedenken en stempelen dus gewoon 1x. Even verderop ontgaat het ons niet dat we ineens op een autosnelweg zitten. We voelen 'm al aankomen… en ja hoor… even laten moeten wij asfaltweg R uitvoeren. Maar kan dit wel op een autosnelweg? Wij vinden van wel, afritten gaan immers naar rechts. Dat er een verkeersbord 'splitsingspunt' was geplaatst, hebben wij niet eens gezien. Dat we even later weer langs de stempelcontrole rijden, is geen verrassing. Dit keer staat deze echter langs de autosnelweg, dus vooral niet stoppen en stempelen, want de boete voor dat tweede stempel bedraagt 30 strafpunten. Geen vlekkeloos uitgevoerde opdracht dus, maar wel zonder schade. Zie situatieschets.

43 Na sudoku asfaltweg R (VADNA)
Waarschijnlijk zijn wij niet de enigen die ons afvragen of 'sudoku' wel een woord is dat in de Dikke van Dale is terug te vinden. Nu weten wij dat er volgend jaar weer een nieuwe papieren versie van dit woordenboek verschijnt met een schat aan nieuwe woorden, maar een Dikke van Dale hebben we niet bij ons. Dan maar eens op Google zoeken op 'van Dale' en 'sudoku'. Het resultaat is niet eenduidig, maar wij besluiten dat 'sudoku' een geldig woord is en voeren de opdracht uit. We laten ons niet lokken door het woordje (VADNA) achter de routeopdracht. Wel checken we de sudoku nog even op herstelopdrachten. Ook dat heeft ons al eens 30 strafpunten opgeleverd namelijk. Ronduit grappig is dat er een andere rittensporter op ons raampje tikt met de vraag of het de bedoeling is de sudoku ook op te lossen? We kunnen de concurrentie hier dus wat extra straftijd bezorgen, maar zo flauw zijn we niet…
 


Nogmaals op de autosnelweg zien we een verkeersbord dat ons de mogelijkheid biedt om een parkeergelegenheid op te rijden. Op de parkeergelegenheid staat een stempelcontrole uitnodigend opgesteld. Geen enkele routeopdracht stuurt ons echter deze parkeergelegenheid op. Is dit een val of wellicht een opdracht voor de C-klasse? Wij laten ons in ieder geval niet misleiden en rijden gewoon rechtdoor. Haalt u toch dit stempel, dan kun u daar meteen 30 strafpunten bij noteren. Zie situatieschets.

De in opdracht 46 en 47 gebruikte oriënteringspunten zijn niet meer aanwezig na het uitvoeren van de betreffende routeopdracht.
46 Na twee L (MUG)
47 Na twee L (MUG)

Ook deze twee opdrachten krijgen een extraatje mee. De gebruikte oriënteringspunten zijn namelijk niet meer aanwezig na het uitvoeren van de routeopdracht. Al rijdende kijken we naar rechts of we iets zien wat als 'twee' door kan gaan. Dan komen we een routecontrole tegen met daarop het getal 22. We vinden hier dus 2x het gevraagde oriënteringspunt en besluiten er één van te gebruiken. We kunnen hier dus opdracht 46 uitvoeren. Wel even deze routecontrole "22" op onze controlekaart noteren natuurlijk!
Na het uitvoeren van opdracht 46 komen we ook nog een routecontrole "E" tegen en worden we door een ritpijl naar links gedwongen en komen op die manier weer uit bij routecontrole "22". Maar pas op! Omdat er al een '2' is gebruikt in de vorige opdracht, is deze dus niet meer aanwezig en blijft er maar één '2' over. We noteren dus niet nogmaals routecontrole "22", maar routecontrole "2"! Via de routecontrole "E" en de ritpijl komen we na het uitvoeren van opdracht 47 voor de derde keer bij routecontrole "22", alleen zijn nu beide cijfers gebruikt, dus niet meer aanwezig en staat er dus ook niets meer op het oranje bordje. Het is dan ook geen geldige routecontrole meer. We schrijven niets op en rijden rechtdoor. Nadat we voor de derde keer routecontrole "E" aandoen, is de daarbij vermelde herstelopdracht van kracht. We negeren de ritpijl, slaan af naar rechts en rijden langs routecontrole "10" om vervolgens de opdracht VRW R uit te voeren.
 


50 Na RC R

Wat een eenvoudige opdracht! Zo simpel kan de rittensport dus ook zijn. De routecontrole "I" is snel gevonden en dus geen enkele reden om niet rechtsaf te slaan en ook nog even de "F" te scoren. Maar helaas… De "I" op de routecontrole is uitgezaagd. Om de boel te camoufleren zijn de zaagranden zwart gemaakt en is er een zwart doekje achter geplakt. Wat een gemene actie, Joop! Voor ons is dit de eerste fout in deze rit en dus staat de strafpuntenteller nu op 30!

51 Na rotonde R
Voorafgaand aan deze opdracht gaan wij nog even de bietenbrug op. In opdracht 49 zien wij namelijk de asfaltweg naar links volledig over het hoofd en pakken de volgende. Wat letten we toch weer goed op! Hierdoor komen wij via het viaduct, dat net is voorzien van een nieuwe slijtlaag, te vroeg aan de andere kant van de A1 terecht en snappen niet waarom wij enkele opdrachten hebben gemist. Dat laatste krijgen we echter al snel in de smiezen en met een gezonde dosis zelfmedelijden rijden we het hele stuk door de 'grindbak' terug om alsnog de juiste weg te nemen. Zonde van de extra straftijd. Hoewel er geen (MUG) achter de opdracht staat, zien wij direct al de door de uitzetter geplaatste foto van een rotonde. Wij vinden dat deze prima voldoen aan hetgeen er wordt gevraagd en dus gaan we meteen naar rechts en halen de goede letter "S" op. Via een hersteller HK-AL zitten we weer op het goede spoor.
 


54 Na brug over de A1 L
'A1' is een afkorting die niet voorkomt in het reglement. Ook deze hadden we er vóór vertrek al uitgevist, dus hier zijn we snel klaar mee. Niet meteen na de brug naar links en niet de foute routecontrole "I" oppikken

56 Na m0len R (VADNA)
Het woord "m0len" is hier geschreven met een '0' (nul). Dit levert geen bestaand woord op en dus is de opdracht niet uitvoerbaar. Gewoon rechtdoor rijden en je niet laten lokken door de foute routecontrole "J".

58 Asfaltweg R
59 Na RC R

Opdracht 58 en 59 voeren wij achtereenvolgens uit bij het bekende driehoekje aan de Klettersteeg. Stom! Omdat wij ons geheel concentreren op de situatie ter plaatste, komt het geen moment bij ons op om te bedenken dat wij opdracht 58 wellicht al veel eerder moeten uitvoeren. Jammer genoeg is dat wel het geval, want kort na het oprijden van de Klettersteeg hebben wij de bocht naar rechts verkeerd beoordeeld. Of beter gezegd; we hebben 'm helemaal niet beoordeeld, maar gewoon als rechtdoor rijden beschouwd. Precies zoals de uitzetter het had gehoopt… Omdat er echter links van de weg een boerenerf met inrijmogelijkheid aanwezig is, is dit reglementair gezien een einde weg situatie. Opdracht 58 wordt dus al op dat punt uitgevoerd en bij het eerder genoemde driehoekje voer je vervolgens opdracht 59 uit. Voor ons fout nummer 2 en we zetten de verdubbelaar in. Van 30 strafpunten naar 60!
 


60 Na schoonmaakmiddel asfaltweg R

Al rijdend vragen wij ons af wat de definitie van een schoonmaakmiddel is? Is dit een vloeistof of een poeder, of kan dit ook een doek of stoffer en blik zijn. Wij besluiten dat beiden goed zijn. Op zoek naar het gevraagde oriënteringspunt dus! Al vlot komen we een bordje tegen met de tekst "VIM". VIM kennen we nog wel van vroeger, maar is dit een schoonmaakmiddel of een schuurmiddel? En we treffen ook het middel zelf niet aan maar alleen tekst. We besluiten dat het niet goed is, gaan niet naar rechts en missen daardoor de juiste routecontrole "X". Waarom het oriënteringspunt toch goed was? De uitzetter vond het blijkbaar leuk om de tekst "VIM" op een velletje toiletpapier te noteren en toiletpapier is hoe je het ook wendt of keert… een schoonmaakmiddel. Leuk bedacht Joop! Wat niet leuk is, zijn de 30 strafpunten die we aan ons saldo mogen toevoegen!

61 Na vlag, voor 2 vlaggen R
Als eerste komen we een stempelcontrole tegen. Wij kunnen geen enkele reden aanvoeren waarom wij hier niet zouden stempelen, dus dat doen we maar. Tevens is hiermee ons eerste oriënteringspunt gevonden, namelijk de vlag van de stempelcontrole. Het tweede oriënteringspunt, twee vlaggen, zien we wat verderop ook al staan. We kunnen dus naar rechts, maar moeten we nu de eerste of de laatste mogelijkheid benutten? Omdat er alleen maar 'R' staat en niet 'weg R' of 'klinkerweg R' is er aldaar geen sprake van een oriënteringspunt en besluiten we de laatste mogelijkheid te benutten. En dat doen we nu eens een keer goed!
 


64 "Ruurd Visserstraat" R
Op het moment dat wij de Ruurd Visserstraat kunnen inrijden, zijn wij het straatnaambord al geheel gepasseerd en daarom mogen we dit niet gebruiken als oriënteringspunt. Gelukkig heeft de uitzetter aan de overkant ook een straatnaambordje geplaatst. Toch hier niet naar rechts gaan, want op het zelf gemaakte bord ontbreekt een letter 'r'. Daarmee heeft de weg 2 verschillende benamingen en dat mag niet. Snel doorrijden dus en routecontrole "O" meepakken.

66 Voor de eerste 3 letters van alfabet L
De laatste genummerde opdracht. Dat wordt tijd, want we zitten alweer ruim in de straftijd. Eens even goed lezen wat er staat! Wat wij zoeken zijn dus niet de eerste 3 letter van het alfabet, maar de eerste 3 letters van het woord "ALFABET". De letters ALF komen we niet tegen. Wél de letters CBA die in genoemde volgorde vlak na elkaar zijn geplaatst. Deze routecontroles "C", "B" en "A" in de opvolgende vakjes op de controlekaart plaatsen en doorrijden… Daar vinden we tenslotte de routecontrole "P" met een herstelopdracht die ons weer netjes de Rentinckstraat op laat rijden.
 


Finish bij gele vlag

We hebben nergens eerder al een geel vlaggetje kunnen ontdekken, dus volgens ons niet op de valreep nog een val. We leveren onze controlekaart in en met 3 fouten en 25 minuten straftijd zijn wij erg tevreden vandaag. Dit geeft een totaal van 115 strafpunten en is goed voor een verrassende eerste plaats in de B-klasse en natuurlijk voor 50 punten voor het klassement. We hebben weer mogen genieten van een leuke rit, die goed in elkaar zat. Dank dus aan Joop van der Gronden die al dit moois in zijn 'Rondje Achterveld' heeft weten te stoppen en natuurlijk kijken we nu al uit naar de Wijnrit. We zijn benieuwd wat Adri en Michel Brundel ervan hebben gemaakt.

Coen van Roekel.


omhoog

  Volg ons op
     AMBC op Facebook     AMBC op Twitter