uitzetters:
Jan en Janet Haasjes uit Barneveld
controleurs: Wim en Ina Schut uit
Voorthuizen
3 oktober 1999
Zondagmiddag 3 oktober
j.l. vertrokken we om 14.20 bij de blauwe
vlag in de Schoonderbekerweg. We gingen
einde weg L en punt 2: Ri Terschuur. De
afkorting Ri is goed, dus we gingen gewoon
rechts, maar het bord stond links van de
weg. De eerste 30 strafpunten waren al binnen.
Toen op zoek naar een
monument. Dat stond bij de kerk, dus konden
we asfaltweg L uitvoeren.
Punt 4: na chocolade,
bij schrikhek L. We kwamen een plaatje tegen
waar volgens ons een flesje chocomel op
stond, maar dat zat achter glas, dus doorrijden
naar de goede letter.
Punt 6: na omslag L.
We kwamen een blauwe envelop tegen van de
belasting (die zie je natuurlijk liever
niet), maar dat was dus wel de omslag. We
zijn er hard voorbij gereden en misten de
goede letter D. Daarna einde weg R (Hessenweg).
Punt 8: na "STOUTENBURG
GEM. enz." en stoplicht L. Het woord stoplicht
moet natuurlijk verkeerslicht zijn, dus
een goede letter E ophalen.
Daarna na "BRUG" R. Het
stond "geschreven tekst". We hebben het
niet gevonden, dus weer 30j strafpunten
erbij. Maar we gingen vrolijk verder met
vraag 1 en die luidde: Hoeveel halve eieren
gaan er in een dozijn? Dat wisten we, 12,
toen waren we even wakker.
3e R, gewoon
uitgevoerd, maar bij binnenkomst bleek dat
3e geen toegestane afkorting
is (zie ook noot redactie).
We waren op het terrein
bij Reebok en daar kun je natuurlijk leuke
rondjes maken voor de opdrachten: na jus
d'orange R, was goed, na genotsmiddel R,
moet zonder s, na frisdrank R, zat achter
glas, na vrouw gekleed in bh R, b.h. is
dus een afkorting en na kroonkurk R, was
uitvoerbaar.
Na al deze opdrachten
en 5 stempels rijker gingen we verder met:
einde R, einde R en viersprong R. Maar bij
de viersprong stond een pijl die aangaf
dat je eerst naar links moest, hebben we
toch niet goed uitgevoerd.
Punt 23: Ri Princenhof
en Olmenlaan L. Na kroonprins R. We kwamen
natuurlijk wel iemand tegen, maar dat dat
de Belgische kroonprins was, hadden we niet
door. Dus geen goede letter Q.
Volgende opdracht: na
burgervader R. Er hing een foto van burgemeester
Hardonk (naam bij ons wel bekend, maar niet
het gezicht), dus zijn we maar doorgereden.
Was goed, want hij is geen burgemeester
meer.
Punt 27: na Richard Krajicek
L. Er hadden 2 foto's gehangen. We hebben
de 1e foto wel gezien, maar dat
was hem niet. 2e Foto gemist.
Daar gingen de volgende 30 strafpunten.
Punt 28 is geneutraliseerd.
Punt 30: na blauwe ritsluiting
L. Hier ontbrak dus een s. Na acht
neuzen L. Een plaatje met personen waarvan
7 neuzen van schoenen en 1 "gewone" neus,
dus naar links. Na opener R, was aanwezig.
Punt 33: Olmenlaan R.
De uitzetters hadden zelf een bordje gemaakt
met OLMENLAAN, dit wél gezien en nu een
goede letter X.
Met nog 2 punten te gaan:
einde weg R (Groene Zoom) en einde weg R
(Hessenweg) kregen we vraag 2: Hoeveel lantarenpalen
bevinden zich aan de rechterkant van de
Hessenweg, tussen de Horsterweg en de Schoonderbekerweg?
Nou, daar gingen we dan. We hadden er 26
geteld, goed of fout, maakte niet uit, want
het woord lantarenpaal stond verkeerd op
de routebeschrijving. Het is lantaarnpaal
(dat zullen we nu dus goed onthouden).
We kwamen bij de finish,
kaart ingeleverd en maar afwachten ……………
Voordat de uitslag bekend
was, vroeg de voorzitter of we een verslag
van deze rit wilden maken. Want zei hij:
"Jullie zitten in de prijzen". Voor ons
gevoel kon dat niet, maar wat bleek: we
hadden de aanmoedigingsprijs, dus dat zegt
al genoeg.
We kregen een leuke kurk
met een versiering van druiven erop en misschien
een lesje om de volgende keren wat beter
op te letten.
Uitzetters en controleurs,
bedankt voor deze "sprankelende" wijnrit
en wij blijven óók nog wel een "sprankje"
hoop houden.
Grada en Ria v.d. Berg,
Putten.
Noot
redactie:
Om alle misverstanden (nu en in de toekomst)
te voorkomen voelde de redactie zich geroepen
een kleine aantekening te maken.
In bovenstaand ritverslag
wordt gesproken over het feit dat 3e
geen goede afkorting is. Dit punt is echter
in deze rit geneutraliseerd om de navolgende
reden:
In artikel 5 van ons reglement staat dat
als afkorting in de routebeschrijving mag
worden gebruikt 1e, 2e,
enz. hetgeen de betekenis eerste, tweede,
enzovoorts heeft.
De uitzetter had dit
strikt letterlijk opgevat en vond dat men
1e en 2e mocht gebruiken
en dat enz. de betekenis enzovoorts heeft.
De interpretatie van de uitzetter kunnen
we als juist betitelen, maar is zeker niet
bedoeld in het reglement. Omdat we dit ook
zeker niet willen, is dit punt geneutraliseerd.
Ten overvloede: naast 1e en 2e
mogen 3e, 4e en alle
hierop volgende rangtelwoorden gewoon worden
gebruikt in de routebeschrijving.
|