Verslagen 2021 - heden
  Verslagen 2016 - 2020
  Verslagen 2011 - 2015
  Verslagen 2006 - 2010
  Verslagen 2005
  Verslagen 2004
  Verslagen 2003
  Verslagen 2002
  Verslagen 2001
  Verslagen 2000
  Verslagen 1999
      Openingsrit
      Koninginnerit
      Vakantierit
      Nazomerrit
      Wijnrit
      Snertrit
  Verslagen 1998

Verslag Snertrit 1999
 

uitzetters:      Graddus de Haan uit Nijkerk
controleurs:   Guido Savelberg en Jessica Buurman
7 november 1999

Om vijf minuten voor twee konden we, mijn navigatrice en ik, beginnen aan de snert-met-roggenbrood-en-spek-rit.

Punt 2, asfaltweg L
Hier hadden we al het idee dat er stront aan de knikker was, want waarom geef je niet gewoon de opdracht 3e asfaltweg L. Dus wij de borden DLW aan een nader onderzoek onderworpen, maar die waren correct. Dus opdracht uitvoerbaar dachten we. Niet dus, want de asfaltweg ging door de ritpijl over in klinkers. Dus goede RC "Z" gemist.

Punt 3, voor pijl L
Eerst gingen we gedwongen naar links vanwege de ritpijl en pas na RC "A" konden we punt 3 uitvoeren, dus direct L naar de goede RC "B".

Punt 6, na 1e RC, voor 2e RC L
Vanaf RC "B" zoeken naar de na-RC, dit was RC "C". Daarna het tweede gedeelte van de opdracht uitvoeren (voor 2e RC L). Eerste RC is RC "D", daarna gedwongen naar links en voor tweede RC, dat is RC "E" naar links. Dat hebben we niet gedaan en na een discussie met de voorzitter en een fanatiek clublid (annex uitzetter) uit het grootste dorp van Nederland ben ik nu ook van mening dat je wel af kan voor de tweede RC (RC "E"). In eerste instantie ben ik er vanuit gegaan dat beide RC's in voorpositie moesten staan, maar dit zou gelden in het geval van de opdracht: "voor 2 RC's". Jammer en daardoor een goede RC "D" gemist.

Punt 7, asfaltweg L
Punt 8, asfaltweg R (‘t Jannendorp)

Netjes voor het boompje linksaf geslagen en maar aangenomen dat onder de modder een asfaltweg heeft gelegen en de goede RC "F" uit de struikjes genoteerd.
Nogmaals punt 8 uitvoeren, maar nu op de meer gebruikelijke ‘t Jannendorp. Doorgaan met punt 9, aanhoudend asfaltweg R. Bij ‘t Jannendorp niet naar rechts gegaan, omdat we die weg al in punt 8 hadden gebruikt, maar we blijven op aanhoudend asfaltweg R, dus de volgende asfaltweg R en naar de goede RC "H".

Punt 12, na "BRUG", brug, fiets en verkeerslicht R
Alles was aanwezig, dus gewoon naar rechts naar de goede RC "I". Nu blijkt uit de uitleg dat dit pleintje zichtbaar doodlopend was en dat we dus niet naar rechts hoefden te gaan, maar dat de RC "I" aan onze bereden route heeft gestaan. Helemaal mee eens, maar in het verleden is het betreffende pleintje wel aangemerkt als zijnde niet-doodlopend en moest je de betreffende RC wel ophalen. Volgens mij dus een schone taak van het bestuur om hierover een duidelijke uitspraak te doen.

Punt 13, na veertig R
Bordje met romeinse veertig gezien, maar XL is volgens ons reglement nog altijd een herstelopdracht, dus eerst maar viersprong links uitvoeren en de goede RC "K" ophalen.

Punt 17, na "S:" en "T:", na 2e stempelcontrole L
Alles was aanwezig na een extra rondje. Maar dat je als sportklasser niet hoeft te stempelen bij een stempelcontrole waarbij toevallig de tekst "T:" staat, was volgens ons niet terug te vinden in het reglement.

Punt 19, na "P P.M.N. BV" L
Punt 20, aanhoudend na "P P.M.N. BV" L
Punt 21, na 5e "P P.M.N. BV" viersprong R

Er was zeven keer de tekst "P P.M.N. BV" aanwezig en dus konden we in punt 21 de tekst van punt 19 weer gebruiken. Dus 3 rondjes en daarna XR.

Punt 23, na PTT-brievenbus asfaltweg L
Geen toegestane afkorting dus rechtdoor naar de opvanger. Toch maar even een frisse neus gehaald bij de brievenbus, omdat er een oranje vlag bij stond. Er stonden naar onze mening te veel letters op de brievenbus om op te schrijven en aan een verder-met-punt-opdracht hebben we niet gedacht. Dus rechtdoor naar de foute RC "N".

Punt 24, na "AMBC", na in boom geslagen spijker R
Alles was aanwezig, behalve een beetje concentratie. We hebben er namelijk niet aan gedacht dat we pas na de boom af moesten slaan.

Punt 26, Vrw L
Prachtige nepper voor wie de nepper door heeft. Blijkbaar niet de uitzetter en de controleur, want dan hadden ze wel geweten dat VRW R geen toegestane herstelopdracht is.

Punt 27, Zuiderinslag L (voorsorteren)
Neutraal punt en heel eenvoudig als je weet waar de Zuiderinslag ligt. Nadat we één verkeerd voorgesorteerd hadden, zijn we maar achter de winnaars van de snertrit aangereden. Blijkbaar kenden ze de weg of de route al.

Punt 28, voor "KLEPELH0EK", Klepelhoek R
Mijn navigatrice had de nul in plaats van de O reeds gedetecteerd en we hebben geen kleine bordjes gezien, dus door naar de goede RC "Q".

Punt 30, na "VISSER" R
Een prachtige tekst en voor de statistici onder u; het is de tiende meest voorkomende achternaam in Nederland. Verder met de rit. De eerste twee teksten stonden op twee verschillende borden. Helaas hebben we toen we om de lantaarnpaal heen reden niet de sticker gezien en hebben dus als uiterste redmiddel maar de foute RC "R" opgehaald.

Punt 32, voor "ZONE 30", onder "KAPELHOEK" R
Tekst "ZONE 30" stond netjes onder de tekst "KAPELHOEK", maar we wilden de OPEL toch maar niet de confrontatie aan laten gaan met het wegmeubilair om zodoende toch onder de tekst door te kunnen rijden. Uit schadebeperkende overwegingen de letter "S" opgehaald.

Punt 34, na "1929" L
Geen "1929" en geen opvanger gezien, maar we kwamen op een einde weg. Dus wij terug en maar aangenomen dat tekst "één krul twee krul" blijkbaar "1929" voor moest stellen. Linksaf de weg met gescheiden rijbanen op. Door DLW en zichtbaar doodlopende weg worden we gedwongen te keren op de route en voeren we punt 35, einde weg L, pas uit voor de fabriek en halen we de letter "T" op, die volgens een niet-op-het-papier-te-zetten-uitleg ook nog fout bleek te zijn.

Omdat de gemeente Woudenberg niet bezuinigt op de grootte van borden, was het ophalen van letter "A" in de gemeente Leusden geen probleem voor ons.

Punt 39, bij scheve P, Kolfschoterdijk L
Omdat er nog steeds verschil is tussen scheef en scheefstaand, zijn we maar naar de goede "U" gereden.

Punt 40, na stop-bord L
Een stopbord kennen we wel, maar niet een stopstreepjebord. Door naar goede RC "V".

Punt 43, na brug met leuningen, viersprong R
Zonder de leuningen geen brug, dus door naar de goede "W".

Punt 44 en een paar honderd meter verder
We konden de snert al ruiken, maar we hebben toch nog even de "X" opgehaald. Scheelt weer 30 strafpunten.

Uitzetters bedankt voor de mooie rit en we hopen dat er nog veel van dit soort ritten mogen volgen.

Klaas Visser & Miranda Disselhorst

 

omhoog