uitzetters:
Graddus de Haan uit Nijkerk
controleurs: Guido Savelberg en Jessica
Buurman
7 november 1999
Om
vijf minuten voor twee konden we, mijn navigatrice
en ik, beginnen aan de snert-met-roggenbrood-en-spek-rit.
Punt 2, asfaltweg
L
Hier hadden we al het idee dat er stront
aan de knikker was, want waarom geef je
niet gewoon de opdracht 3e asfaltweg
L. Dus wij de borden DLW aan een nader onderzoek
onderworpen, maar die waren correct. Dus
opdracht uitvoerbaar dachten we. Niet dus,
want de asfaltweg ging door de ritpijl over
in klinkers. Dus goede RC "Z" gemist.
Punt 3, voor pijl
L
Eerst gingen we gedwongen naar links vanwege
de ritpijl en pas na RC "A" konden we punt
3 uitvoeren, dus direct L naar de goede
RC "B".
Punt 6, na 1e RC,
voor 2e RC L
Vanaf RC "B" zoeken naar de na-RC, dit was
RC "C". Daarna het tweede gedeelte van de
opdracht uitvoeren (voor 2e RC L). Eerste
RC is RC "D", daarna gedwongen naar links
en voor tweede RC, dat is RC "E" naar links.
Dat hebben we niet gedaan en na een discussie
met de voorzitter en een fanatiek clublid
(annex uitzetter) uit het grootste dorp
van Nederland ben ik nu ook van mening dat
je wel af kan voor de tweede RC (RC "E").
In eerste instantie ben ik er vanuit gegaan
dat beide RC's in voorpositie moesten staan,
maar dit zou gelden in het geval van de
opdracht: "voor 2 RC's". Jammer en daardoor
een goede RC "D" gemist.
Punt 7, asfaltweg
L
Punt 8, asfaltweg R (‘t Jannendorp)
Netjes voor het boompje linksaf geslagen
en maar aangenomen dat onder de modder een
asfaltweg heeft gelegen en de goede RC "F"
uit de struikjes genoteerd.
Nogmaals punt 8 uitvoeren, maar nu op de
meer gebruikelijke ‘t Jannendorp. Doorgaan
met punt 9, aanhoudend asfaltweg R. Bij
‘t Jannendorp niet naar rechts gegaan, omdat
we die weg al in punt 8 hadden gebruikt,
maar we blijven op aanhoudend asfaltweg
R, dus de volgende asfaltweg R en naar de
goede RC "H".
Punt 12, na "BRUG",
brug, fiets en verkeerslicht R
Alles was aanwezig, dus gewoon naar rechts
naar de goede RC "I". Nu blijkt uit de uitleg
dat dit pleintje zichtbaar doodlopend was
en dat we dus niet naar rechts hoefden te
gaan, maar dat de RC "I" aan onze bereden
route heeft gestaan. Helemaal mee eens,
maar in het verleden is het betreffende
pleintje wel aangemerkt als zijnde niet-doodlopend
en moest je de betreffende RC wel ophalen.
Volgens mij dus een schone taak van het
bestuur om hierover een duidelijke uitspraak
te doen.
Punt 13, na veertig
R
Bordje met romeinse veertig gezien, maar
XL is volgens ons reglement nog altijd een
herstelopdracht, dus eerst maar viersprong
links uitvoeren en de goede RC "K" ophalen.
Punt 17, na "S:"
en "T:", na 2e stempelcontrole
L
Alles was aanwezig na een extra rondje.
Maar dat je als sportklasser niet hoeft
te stempelen bij een stempelcontrole waarbij
toevallig de tekst "T:" staat, was volgens
ons niet terug te vinden in het reglement.
Punt 19, na "P
P.M.N. BV" L
Punt 20, aanhoudend na "P P.M.N. BV" L
Punt 21, na 5e "P P.M.N. BV"
viersprong R
Er was zeven keer de tekst "P P.M.N. BV"
aanwezig en dus konden we in punt 21 de
tekst van punt 19 weer gebruiken. Dus 3
rondjes en daarna XR.
Punt 23, na PTT-brievenbus
asfaltweg L
Geen toegestane afkorting dus rechtdoor
naar de opvanger. Toch maar even een frisse
neus gehaald bij de brievenbus, omdat er
een oranje vlag bij stond. Er stonden naar
onze mening te veel letters op de brievenbus
om op te schrijven en aan een verder-met-punt-opdracht
hebben we niet gedacht. Dus rechtdoor naar
de foute RC "N".
Punt 24, na "AMBC",
na in boom geslagen spijker R
Alles was aanwezig, behalve een beetje concentratie.
We hebben er namelijk niet aan gedacht dat
we pas na de boom af moesten slaan.
Punt 26, Vrw L
Prachtige nepper voor wie de nepper door
heeft. Blijkbaar niet de uitzetter en de
controleur, want dan hadden ze wel geweten
dat VRW R geen toegestane herstelopdracht
is.
Punt 27, Zuiderinslag
L (voorsorteren)
Neutraal punt en heel eenvoudig als je weet
waar de Zuiderinslag ligt. Nadat we één
verkeerd voorgesorteerd hadden, zijn we
maar achter de winnaars van de snertrit
aangereden. Blijkbaar kenden ze de weg of
de route al.
Punt 28, voor "KLEPELH0EK",
Klepelhoek R
Mijn navigatrice had de nul in plaats van
de O reeds gedetecteerd en we hebben geen
kleine bordjes gezien, dus door naar de
goede RC "Q".
Punt 30, na "VISSER"
R
Een prachtige tekst en voor de statistici
onder u; het is de tiende meest voorkomende
achternaam in Nederland. Verder met de rit.
De eerste twee teksten stonden op twee verschillende
borden. Helaas hebben we toen we om de lantaarnpaal
heen reden niet de sticker gezien en hebben
dus als uiterste redmiddel maar de foute
RC "R" opgehaald.
Punt 32, voor "ZONE
30", onder "KAPELHOEK" R
Tekst "ZONE 30" stond netjes onder de tekst
"KAPELHOEK", maar we wilden de OPEL toch
maar niet de confrontatie aan laten gaan
met het wegmeubilair om zodoende toch onder
de tekst door te kunnen rijden. Uit schadebeperkende
overwegingen de letter "S" opgehaald.
Punt 34, na "1929"
L
Geen "1929" en geen opvanger gezien, maar
we kwamen op een einde weg. Dus wij terug
en maar aangenomen dat tekst "één krul twee
krul" blijkbaar "1929" voor moest stellen.
Linksaf de weg met gescheiden rijbanen op.
Door DLW en zichtbaar doodlopende weg worden
we gedwongen te keren op de route en voeren
we punt 35, einde weg L, pas uit voor de
fabriek en halen we de letter "T" op, die
volgens een niet-op-het-papier-te-zetten-uitleg
ook nog fout bleek te zijn.
Omdat
de gemeente Woudenberg niet bezuinigt op
de grootte van borden, was het ophalen van
letter "A" in de gemeente Leusden geen probleem
voor ons.
Punt 39, bij
scheve P, Kolfschoterdijk L
Omdat er nog steeds verschil is tussen scheef
en scheefstaand, zijn we maar naar de goede
"U" gereden.
Punt 40, na stop-bord
L
Een stopbord kennen we wel, maar niet een
stopstreepjebord. Door naar goede RC "V".
Punt 43, na brug
met leuningen, viersprong R
Zonder de leuningen geen brug, dus door
naar de goede "W".
Punt 44 en een
paar honderd meter verder
We konden de snert al ruiken, maar we hebben
toch nog even de "X" opgehaald. Scheelt
weer 30 strafpunten.
Uitzetters
bedankt voor de mooie rit en we hopen dat
er nog veel van dit soort ritten mogen volgen.
Klaas
Visser & Miranda Disselhorst
|