|
Verslag Wijnrit
2013
|
uitzetters:
Otto en Jasper Edelenbosch uit Amerongen/Utrecht
controleurs: Henk en Jannie Hazeleger uit
Scherpenzeel
13 oktober 2013
|
Tja, dan kom je terug in De Moespot in Achterveld
na een rit van een nieuw uitzettersduo,
de broers Otto en Jasper Edelenbos …. je
denkt nog na over wat die jongens nu in
vredesnaam bedoelden met dat winkelwagenmuntje
… er zijn toch minder opvallende manieren
om die te bevestigen … je hoort equipes
die eerder gefinisht zijn vragen naar onze
ervaringen onderweg …. je denkt op dat moment
van mwah ging eigenlijk best lekker … je
spreekt wat meer mensen en komt dan heeeeel
langzaam tot de conclusie dat het allemaal
wel eens heel anders kan gaan uitpakken
….
Otto, Jasper we willen
beginnen jullie te bedanken voor de mooie
rit, welkom binnen de groep uitzetters en
… bedankt voor de les! Het feit dat we net
na het finishen nog dachten dat het allemaal
wel lekker liep is een compliment aan jullie.
M.i. is dat de bedoeling van een puzzelrit:
de deelnemers een leuke rit laten rijden,
ze het gevoel geven dat ze de vallen doorzien
en dat achteraf blijkt dat de uitzetters
je toch weer beet hebben.
Start bij blauwe
vlag in de Rentinckstraat
Tja daar begint het eigenlijk al meteen
…. een groot stuk tekst en een RC welke
nog voor de blauwe vlag staat. Al hetgeen
voor de blauwe vlag doet niet mee, dus dat
is eigenlijk best makkelijk, maar toch …
De tekst maar eens goed doornemen .. staat
eigenlijk ook niet echt iets in … wat willen
ze hiermee, je zet het ook weer niet zomaar
neer … aha kijk er staan onderstrepingen
wellicht doen ze daar aan het einde nog
iets mee. Voor nu maar negeren, de RC uiteraard
ook negeren en gewoon starten bij de blauwe
vlag (die van doek) dachten wij. Achteraf
blijkt dat we hier direct al de eerste fout
hebben gemaakt.
|
|
|
|
2. Na "HET STARTBLOK" L
In het bijgeplaatste bordje zagen we de
4 staan, we rijden verder en zien links
bij de begraafplaats de bordjes DLW. Die
staan daar niet zomaar dus maar even keren.
Kijk de basisschool heet Het Startblok (ons
nooit eerder opgevallen). Goed kijken, maar
nergens de gevraagde tekst op één ondergrond,
dus netjes doorgereden naar de opvanger.
|
|
|
|
4. Na "WIJNRIT",
voor RC weg R (MUG) (grote afstand) (oriënteringspunten
zijn na gebruik niet meer aanwezig)
De tekst Wijnrit was snel gevonden, de RC
in de vorm van een stempelcontrole zagen
we ook, dus de weg naar rechts was geen
enkel probleem.
6. Na 2e poppetje
R (MUG) (oriënteringspunten zijn na gebruik
niet meer aanwezig)
Wij dachten na het eerste poppetje (de afbeelding
van de pop) en het tweede poppetje (op het
verkeersbord) de val door te hebben. Het
tweede poppetje stond immers op een verkeersbord
gesloten voor voetgangers. Door gebruik
van het poppetje was dit voor ons (A/B-klasse)
niet meer aanwezig. We hielden dus een verkeersbord
gesloten in beide richtingen over. Oversteken
dus naar de RC G die ons liet keren. Terug
op de kruising zijn zowel de linkerweg als
ook de voorweg (gebruikt in opdracht 4)
niet aanwezig. We gaan dus gedwongen naar
rechts op de kruising. Tot zover gaat het
goed. Nu hadden we echter niet rechtdoor
moeten rijden naar de opvanger recht voor
ons, maar we hadden alsnog op de volgende
viersprong naar rechts gemoeten. Inderdaad
fout nummer 2.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
7. Na "WIJNRIT"
en doos voor wijnfles L (MUG)
De opdracht lezend begrepen we dat we door
zouden moeten rijden tot we een wijnfles
zouden tegenkomen (het woordje voor is immers
een plaatsbepaling) om vervolgens daarna
naar links te gaan. Onderweg zagen we de
gevraagde tekst en ook het door de uitzetters
geplaatste wijnkist/doos. De positie van
de wijnfles bekijkend wisten we dat we rechtdoor
konden rijden naar een goede opvanger.
|
|
|
|
8. Na "WIJNRIT",
voor "HAARD OUT" weg L (nummerbordjes negeren)
Benieuwd wat we tegen gaan komen… kijk daar
op het hek staat de gevraagde tekst, maar
nee, dat zijn twee bordjes. Ook het bijgeplaatst
bordje is niet goed, we gaan verder. Daar
in die 2e zijweg naar links staat ook een
RC. Dat betekent dat we de gevraagde tekst
waarschijnlijk alsnog gaan zien. En ja hoor,
daar staat een bordje met de correcte tekst.
Goed dat we zo goed naar de teksten hebben
gekeken, maar jammer dat we niet beter naar
de routebeschrijving hebben gekeken. Er
stond immers weg links en er was aanvullend
geregeld dat indien een bordje zichtbaar
is ook de tekst geacht wordt leesbaar te
zijn. We hadden dus even moeten terugrijden
om te zien vanaf waar het bordje voor ons
zichtbaar werd om vanaf die plek direct
de eerste weg naar links in te rijden. Oftewel
fout nummer 3.
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Na WW R (VADNA)
10. Na verkeersbord aanduidende doodlopende
weg R
Bij de einde weg situatie zagen wij een
ANWB wegwijzer, dus een goede WW. Hierachter
stond echter een ritpijl die ons gedwongen
naar rechts deed rijden. De opdracht om
rechts te gaan moesten we dus nog steeds
uitvoeren. Dit hebben we gedaan net voor
de brug over het Valleikanaal, we zijn immers
nog bezig met opdracht 9 en konden dus het
bord aanduidende doodlopende weg die in
dit weggetje staat negeren. Dit leverde
ons de goede RC J op en een keercontrole
die ons weer terugbracht op de hoofdweg
om vanaf daar verder te gaan met opdracht
10 die ons op zoek doet gaan naar een verkeersbord
aanduidende doodlopende weg. Dit bord komen
we niet meer tegen, dus we rijden door naar
de opvanger die ons doet doorgaan met opdracht
11. Helaas voor ons, opdracht 9 hebben we
wel correct uitgevoerd, maar we konden direct
bij het inrijden van de weg met het bord
aanduidende doodlopende weg al beginnen
met opdracht 10 en hadden ons dus direct
op hetzelfde bord kunnen oriënteren om opdracht
10 ook goed uit te kunnen voeren. Inderdaad
fout nummer 4.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
12. Na "LARI",
"KSLAA" en "N 2" weg R
We hebben de tekst (verticaal) bij het bedrijfspand
gezien. Dat we dit als puzzelaars niet kunnen
lezen is ons bekend. Vervolgens wel enkele
flarden van deze teksten gezien, maar niet
in de juiste volgorde. Pas bijna aan het
einde van de straat, daar waar de drie teksten
in de correcte volgorde stonden hadden wij
de combinatie compleet en zijn dus een rondje
gereden over de vlakte waar tot voor kort
het asielzoekerscentrum stond. Achteraf
blijkt dat het de uitzetters ook hier gelukt
is ons ongemerkt langs een bordje te leiden
… jawel fout nummer 5 is een feit.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
|
|
|
|
16. Aanhoudend
na woorden "Wijnrit" R (MUG)
17. Voor "WIJNRIT" R
Op weg naar de aanhoudend opdracht kregen
we eerst de opdracht om een puzzel op te
lossen. De 23 vierkantjes waren snel gevonden
en op het bordje waarop op diverse manieren
de tekst wijnrit stond geschreven, zagen
we dat alleen de onderste tekst onderstreept
was, dus een correct zelfgemaakt straatnaambord
(alleen de als straatnaam bedoelde tekst
is onderstreept). We rijden om het gebouw
heen langs de juiste RC U om vervolgens
weer langs dezelfde bordjes met allerlei
woorden te rijden. De eerste weg genaamd
wijnrit hebben we al gebruikt, dus op zoek
naar de volgende straat die zo heet. En
ja hoor, net voordat we de kruising op rijden
kunnen we naar rechts (de parallelweg die
voor de bedrijven langs loopt) heeft van
de uitzetters ook de naam wijnrit gekregen.
Omdat we nu opdracht 16 al 2x hebben uitgevoerd
gaan we op zoek naar de tekst "WIJNRIT".
Deze staat als straatnaambord voor het gebouw
waar we zojuist al omheen zijn gereden en
we rijden nu dus de andere kant op terug
om vervolgens de weg volgend de opvanger
in te rijden die ons uit deze combinatie
haalt. Omdat we het gevoel hadden dat dit
wellicht iets te gemakkelijk ging, hebben
we het geheel nog eens aangehaald, om toch
echt tot dezelfde conclusie te komen. Achteraf
gezien hebben we deze opdracht bijna goed
gedaan, maar bijna telt in het puzzelen
niet. We hebben niet onderkend dat de U
op de RC een woord is, dus daar waar we
dachten dat dit een ei-tje was, was dit
toch echt onze 6e fout.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
|
|
|
|
20. Voor "AMBCWIJN" weg L
21. 1e weg L
Ook de de combinatie 20 en 21 hebben wij
niet correct uitgevoerd. Aangekomen bij
het bordje "AMBCWIJN" zagen we dat Otto
en/of Jasper met dit bordje aan het 'rommelen'
is geweest. Bij nadere beschouwing van het
bordje kwamen wij tot de conclusie dat er
in het midden onderin een los bordje met
de tekst DLW stond. De uitleg lezend bleek
dat er geen DLW maar DLVV stond. Voor de
mensen die mee zitten te tellen, dit is
inderdaad fout nummer 7.
Zie
situatieschets.
22. Na verkeersbord
met viaduct "A5" R (MUG)
Ja, opdracht 22 alweer en tijdens de rit
hebben wij nog steeds het gevoel dat het
lekker gaat… Dat is ook wel logisch want
als je als je in opdracht 22 denkt dat je
het juiste verkeersbord te pakken hebt met
het bijgeplaatste verkeersbord aanduidende
Autosnelweg, dan zal je ook echt heel weinig
problemen gaan tegenkomen onderweg. Fout
nummer 8.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
28. Na "SURPRISE"
viersprong R (MUG) (grote afstand)
Let op zeiden we tegen elkaar, overal gebruiken
ze de tekst "WIJNRIT" om ons ergens naar
toe te brengen en nu de tekst "SURPRISE".
We moeten oppassen dat we ons niet laten
verrassen… Het bordje met de tekst was duidelijk
zichtbaar, maar leek los te hangen. Even
de auto uit om een en ander nader te beschouwen.
Wederom kunstig gemaakt, het leek wel los
te hangen, maar het zat toch echt vast aan
de boom. Zo dicht tegen de tekst aan, konden
we ook het vraagteken niet over het hoofd
zien, dus rechtdoor naar de correcte opvanger.
Eindelijk weer een opdracht die we goed
uitgevoerd hebben
|
|
|
|
29. Na blote buik
R
De afbeelding was door de regen ietwat onduidelijk
geworden. We hebben gegokt dat de opdracht
uitvoerbaar was. Heb je een keer een opdracht
goed, wordt de opdracht geneutraliseerd
…
|
|
|
|
30. Na oldtimer
kleurplaat L (VADNA)
Na het lezen van opdracht 30 hadden we direct
zoiets van dat gaat niet kloppen. In het
Nederlands is dit volgens ons 1 woord. We
hadden echter ook direct al de hoop dat
er een mooie doorgaan met op de auto zou
staan. En ja hoor op het portier staat een
doorgaan met opdracht 35.
35. 1e weg L (VADNA)
Bij het bereiken van het weggetje naar links
bleek dat er meer mensen zijn die de val
in opdracht 30 doorhadden. Er stond al een
auto in het grasweggetje. Even wachten tot
deze eruit is dan kunnen wij er ook in.
Kijk ze komen al achteruit. Maar nee, ze
gaan weer naar voren en staan weer stil.
Goed dan maar even goed kijken vanaf de
weg. Er staat een RC O met daaronder HK-ER
en doorgaan met opdracht 31. Instappen en
doorrijden, maar helaas haastige spoed is
zelden goed. Zo ook in dit geval door niet
bij de keercontrole te zijn geweest, hebben
we de scherp weggezette RC P niet gezien
en dus fout nummer 9.
34. Voor WW R
35. 1e weg L (VADNA)
Dat een WW geen afbeelding mag zijn, maar
alleen een officiële wegwijzer of een zelfgemaakte
is ons bekend. Dus deze opdracht leverde
ons geen problemen op. Dat voor de tekst
VADNA aanvullend geregeld was dat dit ook
op een herstelopdracht mocht staan hadden
we ook onthouden, dus deze opdrachten leverden
ons geen problemen op.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
40. Na zevenhonderdzevenzeventig
L
Goed lezen is een hele kunst en gelukkig
zijn er momenten in een rit dat ook wij
die kunst beheersen. Dat bespaart ons in
dit geval een hoop moeilijk gereken met
Romeinse cijfers. Als beloning de goede
RC J op de controlekaart mogen noteren.
|
|
|
|
41. Voor ritpijl
klinkerweg R (een eventueel trottoir heeft
geen invloed op de aard van de weg)
En ja in een rit waar dan toch al 'het een
en ander' fout gaat, kan een fout als het
nemen van een oriënteringspunt welke links
van de as van de weg staat er ook nog wel
bij. Ik moet toegeven dat de plaatsbepaling
van de ritpijl bijzonder goed gekozen is.
We hadden ook hier het gevoel, iets klopt
er niet, dit gaat te makkelijk, maar konden
niet ontdekken wat we over het hoofd zagen.
We hadden zeker niet verwacht hier fout
nummer 10 te pakken te hebben.
Zie
situatieschets.
44. Voor schrikhek
naar rechts pijlen
Indien je de betekenis van het woord pijlen
kent, dan is deze opdracht niet al te moeilijk.
Deze opdracht was in deze rit zelfs voor
ons goed te doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
47. VRW R
Al een beetje voorbereid doordat we de eerste
keer toen we De Glind binnenreden we de
RC I als langsrijder al hadden mogen noteren
en we vanwege de opvanger daaronder al wisten
dat we zo rond opdracht 48 weer bij deze
RC zouden kunnen komen, hebben we goed opgelet.
Dat is natuurlijk iets wat je sowieso altijd
moet doen, maar het hielp ons ook deze opdracht
goed uit te voeren.
56. Aanhoudend
na glas en wijn L
57. Na "WIJNRIT" 2e weg L
Wat we hier wel en niet goed gedaan hebben
is niet meer te achterhalen. Werden we niet
dronken van de wijn, dan toch wel bijna
van het draaien van al die rondjes. Wellicht
omdat het zo lekker liep hebben wij 7x de
RC L genoteerd en volgens de uitleg is dit
1x teveel. Ja inderdaad, dat is fout 11.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
58. Na drie katjes,
drie geitjes, drie eentjes en drie kiekendiefjes
R
Drie eentjes en drie kiekendiefjes, we zijn
benieuwd wat we gaan tegenkomen. Drie katjes,
check. Drie geitjes, check. Drie eendjes
met daarin eveneens drie eentjes, dus check.
Tenslotte een afbeelding van een vogel,
is dit een kiekendief? Geen idee, maar laten
we maar aannemen dat dit zo is en dat de
val gebaseerd was op de eendjes en eentjes.
Soms moet je ook geluk hebben
.
|
|
|
|
|
|
|
|
60. Op een na de
laatste weg R
Wellicht hebben we ook in deze opdracht
wederom een stukje mazzel gehad. Wij hebben
deze opdracht namelijk op een andere manier
geïnterpreteerd als dat wat er in de uitleg
staat aangegeven. Wij zijn er in deze opdracht
vanuit gegaan dat het woordje na een plaatsbepaling
moet zijn. Oftewel, we moeten na de laatste
weg iets doen namelijk naar rechts gaan.
Dit lijkt ons onmogelijk, nog los van het
feit dat we in dat geval ook niet weten
wat er met 'op een' bedoeld wordt.
|
|
|
|
64. Als minder dan 1,5 kilo druiven nodig
is voor het maken van voldoende wijn om
een standaard wijnfles (70 cl) te kunnen
vullen met wijn, gaat u viersprong R, als
daarvoor meer dan 1,5 kilo druiven nodig
is, gaat u viersprong L
Dan zijn we toe aan opdracht 64, een lange
opdracht welke we eerst maar eens goed nakijken
of er geen schrijftechnische fouten inzitten.
Kunnen bijvoorbeeld de komma's anders geïnterpreteerd
worden? Goed lezend komen we tot de conclusie
dat er met de opdracht op zich niets mis
is. Dan gaat het er dus om of we weten hoeveel
druiven er nodig zijn voor het maken van
70cl wijn om vervolgens naar links of naar
rechts te gaan. En passant worden we nog
uit onze 'concentratie' gehaald door het
feit dat we moeten stempelen. Dan weer teug
naar de opdracht, minder of meer, links
of rechts. Maar wacht ff, we kunnen ook
rechtdoor. Zal het dan zo zijn dat het afhankelijk
is van de druif, het ene jaar zal een druif
meer inhoud hebben als een ander jaar. Ook
zal de netto opbrengst per druifsoort verschillen,
dus wij wisten het bijna zeker dat dit een
strikvraag zou zijn en dat het afhankelijk
van de druif meer of minder zal zijn. Oftewel,
opdracht niet uitvoerbaar, oftewel rechtdoor.
Wat zijn wij goed dachten we toen nog. Wat
we niet wisten is dat dit toch echt al fout
nummer 12 is!
65. Na herstelopdracht
viersprong R
De herstelopdracht 1L was snel gevonden
en de opdracht moet met voorrang uitgevoerd
worden, dus we gaan de 1e gelegenheid naar
links. Dan moeten we nog steeds viersprong
R uitvoeren. Ons inziens kan dat op de kruising
van de Jan van Arkelweg en de Pater Stormstraat
(RC D). De uitleg die gegeven wordt is dat
we opnieuw zouden moeten beginnen nadat
we herstelopdracht hebben uitgevoerd. Hierbij
wordt gerefereerd aan artikel 3d. Artikel
3d lezend zijn wij er nog steeds van overtuigd
dat we dit goed hebben uitgevoerd. In artikel
3d staat slechts dat er op een herstelopdracht
ook een opdracht tot het opnieuw uitvoeren
van een opdracht gegeven kan worden. Dit
was hier niet aan de orde. Maar ach, dit
is fout nummer 13 en ik ben er van overtuigd
dat dit ook bij onze medestrijders in de
A-klasse als fout is aangemerkt, dus voor
de uitslag maakt het niet uit.
|
|
|
|
68. Na winkelwagenmunt
L (MUG)
Op weg naar de finish, wat zal dit nieuwe
duo voor ons in petto hebben? Na winkelwagenmunt,
een snelle blik inde Dikke van Dale leert
ons dat winkelwagenmunt geen officieel Nederlands
woord is, dus onze eerste reactie is dat
we gewoon doorrijden naar een opvanger.
Dan zien we echter een 'kunstwerk' waarin
een winkelwagenmuntje bevestigd is. Indien
de val op het niet bestaan van het woord
zou zijn, maak je niet een dergelijke stellage,
dus onze 1e gedachte laten we varen. Dan
hebben we wel direct door dat het er om
zal gaan of de winkelmunt los of vast is.
We hebben hier volgens het kop of munt principe
de keuze gemaakt dat dit vast is. Helaas
deze gok pakte voor ons verkeerd uit en
we sluiten deze rit af met maar liefst 14
fouten!
Zoals in het begin aangegeven
willen we Otto en Jasper danken voor de
les! Een score van meer dan 400 strafpunten
… we kunnen het ons niet meer herinneren.
We zien veel overeenkomsten met de eerste
rit die wij hebben mogen uitzetten (openingsrit
2011). Ook toen was het aantal strafpunten
aan de hoge kant, en ook toen was het alle
hens aan dek in de rekenkamer. Nu ik de
rekenkamer heb genoemd wil ik ook direct
van de gelegenheid gebruik maken deze mensen
heel hartelijk te danken voor al hun inspanningen
na afloop van iedere rit, maar zeker voor
hun inzet bij de afgelopen rit! Wij mogen
ons als AMBC heel gelukkig prijzen met de
grote aantallen deelnemers en het is iedere
keer weer een uitdaging voor de rekenkamer
om alle kaarten zo snel mogelijk te hebben
nagekeken. Indien er dan in een rit een
keer meer dan gemiddeld aantal fouten wordt
gemaakt, neemt de werkdruk op onze rekenmeesters
onevenredig toe. Zij voelen de adem van
de mensen die zitten te wachten in de zaal
in hun nek, zij presteren op dat moment
onder hoogspanning omdat ook zij weten dat
mensen de uitslag willen horen om vervolgens
huiswaarts te kunnen keren. Jannie, Jan
en Annemieke heel hartelijk dank!
Tot ziens bij de Snertrit
op 16-11-2013!
Michel en Adri Brundel.
Verslag C-klasse wijnrit
2013
4. Na "W1JNRIT"
R (MUG) (grote afstand)
Even kijken of iedereen al scherp was. In
W1JNRIT stond een 1 in plaats van een i.
Bij het stempel niet stempelen vanwege het
verkeersbord gesloten voor voetgangers.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
6. Na poppetje
R (MUG)
De eerste keer de opdracht uitvoeren na
het schattige poppetje, na de keercontrole
die aangaf doorgaan met 6 deze opdracht
nogmaals uitvoeren na het poppetjes op het
verkeersbord. En nog steeds niet stempelen!!!
Zie
situatieschets.
7. Na "WIJNRIT"
en doos, voor wijnfles L (MUG)
WIJNRIT en de doos om een wijnfles in te
doen, waren eenvoudig te vinden. Nu opletten
op de komma. Na WIJNRIT en de doos, voor
een wijnfles naar links.
|
|
|
|
8. Na "WIJNRIT",
voor "HAARD OUT" L (nummerbordjes negeren)
De eerste tekst HAARD OUT die leek op de
gezochte tekst bestond uit 2 delen, het
volgende bordje stond los op het hek en
het derde bordje was niets op aan te merken.
10. Na "WIJNRIT",
Bobo en brug R (VADNA)
Hans Wiegel is misschien wel een bobo, maar
niet Bobo. Achter de foto van Hans Wiegel
was een plaatje van de echte Bobo geplaatst.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
12. Na "LARI" R
Op de zuil bij het gebouw stond de tekst
verticaal, niet leesbaar voor rittensporters.
Op het bordje was AR uitgesneden, dus eerst
herstelopdracht AR uitvoeren. Dan stond
daar de gezochte tekst, dus R uitvoeren.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
16. Na woorden
1e weg R (MUG)
17. Voor "WIJNRIT" R
18. Einde weg L
Eerst even puzzelen, het zijn 23 vierkanten.
Genoeg woorden op het puzzelbord, om opdracht
16 uit te voeren. Dan opdracht 17, op het
eerste bord stond veel meer tekst, op het
tweede bord stond alleen Wijnrit. En iedere
keer bij passage van de puzzel weer 23 invullen
op de controlekaart.
Zie
situatieschets.
|
|
|
|
22. Na 2 verkeersborden
R (MUG)
23. Einde weg R
Vanaf het terrein bij Karwei stonden in
de rechterweg 2 verkeersborden, dus naar
rechts. Daarna eerst de verplichte rijrichting
opvolgen, die het verkeersbord aangaf en
verder met opdracht 23.
Zie
situatieschets.
24. Na "WIJNRIT"
weg recht links
Recht betekent met een rechte hoek, haaks,
dus haaks links de Ambachtsweg in.
|
|
|
|
25. Einde weg R
De Ambachtsweg is een weg met gescheiden
rijbanen, die overgaat in een weg zonder
gescheiden rijbanen. Bij de keercontrole
was je nog steeds met opdracht 25 bezig.
Deze was wel uitvoerbaar terug op de doorgaande
weg.
Zie
situatieschets.
34. Voor wegwijzer
R
Een afbeelding van een wegwijzer mag niet
als oriënteringspunt worden gebruikt, staat
in artikel 8a2 van het PMN. De tweede wegwijzer
was wel goed.
Zie situatieschets.
|
|
|
|
41. Na RC "K",
voor ritpijl R
Na routecontrole K (wel noteren) en voor
een ritpijl naar rechts was prima te doen,
na één rondje de parkeerplaats verlaten.
|
|
|
|
55. Na wijnglazen "Wijnrit" L
56. Na tulpglazen L
57. Na fluitglazen 2e weg L
Wijnglazen en tulpglazen waren er genoeg
geplaatst door de uitzetters. Fluitglazen
zijn een bepaald model bierglazen en die
waren niet te vinden.
Zie situatieschets.
Verslag C-klasse: Jannie
Hazeleger.
Verslag A- en B-klasse:
Michel en Adri Brundel.
|
omhoog
|
|
|
|