Verslag Allerhanderit
2010
|
uitzetter:
Joop van der Gronden uit Renkum
controleurs: Henk en Jannie Hazeleger uit
Scherpenzeel
12 september 2010
Download routebeschrijving en uitleg: |
|
Rit |
|
Uitleg |
|
De zomervakantie is voorbij en de tijd van
puzzelritten rijden is weer aangebroken.
Het is een regenachtige zondagmiddag. Perfect
weer om een puzzelrit te rijden, of niet?
Toch maar besloten om een poging te wagen
en om 12.45 uur hebben wij dus ook maar
de waterdichte schoenen aangetrokken en
zijn wij op weg gegaan naar De Moespot.
Bij De Moespot aangekomen was het alweer
gezellig druk. Klokslag 13.30 uur startte
voor ons de puzzelrit en de goden waren
met ons, "het was DROOG".
2. Na viersprong,
voor viersprong L.
Dit was voor ons al een valse start, fout
1! Altijd treuzelen bij de start, ervan
uitgaande dat er in het begin altijd een
nep gemaakt wordt (vooral bij Joop van de
Gronden).
|
|
|
|
4. Voor "H 16" R.
Je moest natuurlijk op zoek naar de tekst
H16 en niet naar het huisnummerbordje 16.
Altijd leuk voor de bestuurder om de navigator
even te attenderen op het goed voorlezen
van de tekst! (voor ons fout 2, begint goed).
6. Na verkeersbord
aanduidende gesloten voor alle motorvoertuigen
R.
Het verkeersbord is aanwezig, maar het is
vandaag zondag, dus gewoon rechts afslaan.
7. Na 2 schrikhekken,
brug, schrikhek en brug asfaltweg
L.
Wij dachten nog, daar gaan we weer. Waar
zou het kleine schrikhekje staan? Maar dit
is het nadeel van een regenachtige dag,
vooral niet uitstappen en even gaan kijken.
|
|
|
|
8. Na "32", voor boom en "RC" "G" R.
Allereerst op zoek naar het bordje met 32
daarop. Dan op zoek naar een routecontrole
of... eventjes goed lezen, we zijn op zoek
naar de tekst RC. Dus we rijden gewoon rechtdoor
naar de opvanger.
11. 2e weg L.
12. 2e weg L.
Voor ons moeilijk uit te leggen, altijd
een valkuil voor ons. Maar de uitleg spreekt
voor zich.
16. Na 2 verkeersborden,
voor 5 verkeersborden L. (MUG)
Alle verkeersborden staan in het officiële
boekje, maar als je goed kijkt staat tussen
de laatste 5 borden 1 bordje met verboden
voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen,
dus 1 weg eerder links gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
20. Na "PAS OP"
en tweede uitroepteken L. (MUG)
22. Na 3e uitroepteken en "AMBC" L. (MUG)
Voor ons geen probleem, het eerste uitroepteken
bevatte geen punt. Opdracht was uit te voeren,
maar bij opdracht 22 doorrijden naar de
opvanger, want er was geen derde uitroepteken
te vinden.
24. Na verkeersbord
aanduidende verzamelplaats asfaltweg L.
Het bord is duidelijk te zien, maar helaas,
dit bord is geen verkeersbord, dus gewoon
rechtdoor rijden.
|
|
|
|
27. Na Franse Frank L.
Instinker, wij zijn er vanuit gegaan het
ook Pietje, Jantje of Klaasje kon zijn op
de foto.
30. Na tunnel links.
Nu was het wel eventjes droog. Even uitstappen
en kijken op het elektriciteitshuisje of
de afbeelding op de foto echt wel een tunnel
was.
|
|
|
|
33. VRW L.
34. Na "AMBC" L.
Op zoek naar het bordje AMBC. Konden wij
niet vinden. Toch maar eventjes terug rijden
om nog eens goed te kijken en geluk bij
een ongeluk "daar stond een bord doodlopende
weg". Eventjes naar links en controle halen.
|
|
|
|
35. Na zwarte driehoek
L. (MUG)
Een goede bekende. Altijd een leuke val
in een puzzelrit. Je zou zeggen, dit is
geen zwarte driehoek, want er is met witte
letters in geschreven, maar het driehoekje
in de letter A was toch echt zwart.
|
|
|
|
36. Klinkerweg
L.
Nooit gezien dat deze pijl uit 2 delen bestond,
voor ons dus weer een extra strafpunt.
37. "Allehanderit"R.
Nu even de bestuurder laten weten dat je
dus echt wel kunt lezen en dat spelfouten
voor jou dus geen probleem zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
40. Na alle 26
letters van het alfabet R. (linkerweg is
rechtdoor)
Hebben jullie de letter E gezien op de houder
van het bordje, de letter Y in de situatieschets
was voor ons de instinker, vonden wij een
beetje een rare letter.
45. Na "AMBC" en
een kroonschild ter gelegenheid van
een eiken huwelijk R.
Altijd handig als je ouders kortgeleden
40 jaar getrouwd zijn en dan na gaat denken
wanneer het volgende feestje gehouden gaat
worden. Bij 50 jaar dus, de GOUDEN bruiloft!
|
|
|
|
46. Na "AMBC", ruiter en pad weg R.
Even in het verkeersboekje opzoeken wat
het ruiterbordje betekent. Ja hoor "ruiterpad",
niet inrijden, maar voor de boom langs.
47. Voor halve
cirkel en een half vierkant R.
Weer zo'n gouwe ouwe (voor ons een makkie).
Na ooit een keer in de fout gegaan te zijn
en daarna de uitleg bestudeerd te hebben,
zeggen wij tegenwoordig bij zo'n vraag:
"Er bestaan toch geen halve vierkanten!!".
|
|
|
|
51. "Rentinckstraat
R.
Weer een mooie vraag voor de navigator.
Ja, wij letten op de fouten in de tekst.
Even doorrijden tot de opvanger, daarna
finishen in De Moespot. Dit natuurlijk niet
doen en doorrijden naar de letter J, noteren
en omkeren. Wat staat daar bij die schutting??
DE GELE VLAG, dus nu pas gefinisht.
|
|
|
|
Zo, nu eventjes alle letter netjes op het
formulier schrijven en snel inleveren. Voor
het eerst sinds tijden waren we weer eens
op tijd binnen. Na een lekker bakkie koffie
te hebben genuttigd kwam de uitleg al snel
en stonden we weer versteld van de fouten
die we hadden gemaakt, 7 in totaal (210
punten). We zijn geëindigd op een gedeelde
tweede plaats en hier waren we best content
mee.
Joop (uitzetter) en Henk
en Jannie (controleurs), bedankt voor de
leuke rit en onze complimenten. Wij weten
nu, na dit verslag te hebben geschreven,
hoeveel tijd er in gaat zitten om een rit
uit te zetten en de uitleg daarvan te geven.
Tot de volgende rit,
Ferry Reijenga (bestuurder)
Nanda van Dijk (navigator)
|
omhoog
|