Verslagen 2021 - heden
  Verslagen 2016 - 2020
  Verslagen 2011 - 2015
  Verslagen 2006 - 2010
  Verslagen 2005
      Paasrit
      Lenterit
      Vakantierit
      Herfstrit
      Wijnrit
      Snertrit
  Verslagen 2004
  Verslagen 2003
  Verslagen 2002
  Verslagen 2001
  Verslagen 2000
  Verslagen 1999
  Verslagen 1998

Verslag Wijnrit 2005
 

uitzetter:     Joop van der Gronden uit Renkum
controleurs: Henk en Jannie Hazeleger uit Scherpenzeel
9 oktober 2005

Met veel enthousiasme gingen we 9 oktober richting De Moespot. We waren erg nieuwsgierig naar de uitzetterskunsten van Joop van der Gronden, want het was tenslotte de allereerste keer dat hij een rit uit had gezet. En wat wij daarvan vonden, lezen jullie in het verslag van de rit die wij in de A-klasse reden.

Het begon al meteen bij punt 2. Einde weg R
Bij deze opdracht gingen wij niet bij de Hessenweg rechts. Je kon nog steeds rechtdoor rijden en dat deden we dus ook maar, waar we de eerste goede letter A opschreven.

3. Na overstekende voetganger op voetgangers-oversteekplaats L

We zagen al gauw een bord met daarop een voetganger op een voetgangersoversteekplaats. We hebben daar een poosje staan wachten, maar hij bleef gewoon staan en stak niet verder over. Dus doorrijden maar.

6. Na WW “DE “KLAVEET” “, bij schrikhek L
We zagen al gauw de wegwijzer met de gezochte tekst. Zelfs al die aanhalingstekens klopten. Wij aan het twijfelen, want we dachten van tevoren dat die tekens niet zouden kloppen. Opeens viel het kwartje.

Op een WW moet minimaal 1 plaatsnaam in Nederland staan en wij vonden dat De Klaveet geen plaatsnaam in Nederland is. Beloning: de letter C.
 

8. Na een heel gat en een half gat R
We zagen al gauw dat dit niet kon. Een gat is een gat en een half gat bestaat niet. Maar ……… Een gat is ook je zitvlak en dat “halve” gat leek verdacht veel op een bil !!!!! (hahaha).


12. Bij links van de weg staande paddestoel R
Een inkoppertje voor ons. Immers alle oriëntatiepunten moeten rechts van de as van de bereden route staan en dat staat hij zeker niet.

13. Einde weg R
Een rotonde heeft een verplichte rijrichting. Zolang je rechtdoor gaat, rijd je dus rondjes over de rotonde. Je hebt dus geen einde weg situatie. Bij de volgende zijweg stond een ritpijl om de rotonde te verlaten en daar kregen we de goede letter G. Wat waren wij goed bezig, vonden we zelf.

15. Na verborgen RC L

Bij het lezen van deze opdracht zeiden we al: ”Als je die RC ziet, is hij niet verborgen.” Maar hij stond daar wel heel stiekem en daardoor gingen we klakkeloos naar links om onze eerste fout te gaan maken. We misten de letter Y die je kreeg als je rechtdoor was gegaan zoals dat moest. Stom stom stom.


19. Voor klinkerweg klinkerweg L
Bij elke zijweg begint de weg waarop je rijdt opnieuw, hebben wij geleerd. Dus voor de klinkerweg voor je, kon je klinkerweg links. Daar kreeg je de letter J met de herstelopdracht 1R 1R.
Bij punt 20. stond: Klinkerweg R en dat is dan de weg die je bij punt 19 al was ingegaan en die mocht je dus niet nemen. We reden dus door naar de opvanger K.

23. Na  verkeersbord  dat een afstand van 240  meter  tot de spoorwegovergang aanduidt asfaltweg L

We kwamen een bord tegen met daarop 3 schuine rode strepen. Elke streep staat voor 80 meter, dat wisten we wel. En 80 X 3 = 240. Maar om te vernemen dat het 240 meter tot de spoorwegovergang was, had je het verkeersbord nodig dat erboven stond. Dus vonden wij dat je 2 borden  nodig had om dit  alles te constateren.  En we

zochten 1 bord. Wij gingen dus lekker rechtdoor naar de foute L. Helaas.

24. Na de voornaam van de uitzetter van deze wijnrit L

We hadden eerst even opgezocht hoe Joop toch heet (!!!), maar bij het bordje aangekomen waar Joop op stond, zagen we dat de P niet uit 1 stuk was gemaakt. De opdracht was dus niet uit te voeren.


25. Asfaltweg R
Op een gegeven moment kwam je bij een bocht  (vlak voor het tunneltje) waarin

je rechtdoor om een boompje kon rijden. Voor die boom ging je dus rechtsaf om opdracht 25 uit te voeren. Als je dit niet in de gaten had, ging je even verder rechts en miste je de letter X. Weer scherp opgelet van ons.

29. Na verkeersbord aanduidende parkeren voor motorvoertuigen L
Alleen de voertuigen die op het bord stonden mochten daar parkeren en wij vinden een motor ook een motorvoertuig en die mocht daar niet parkeren. Dus rechtdoor gegaan.


34. Na “PJGU” R (Verkeersbord aanduidende doodlopende weg negeren)

Wij zagen hele fraaie schilderskunsten op strobalen staan en daartussen ook de tekst PJGU. Maar die tekst stond verdeeld over 2 balen en dit was niet wat wij zochten. Wij zochten de tekst op 1 ondergrond. Wij verder gezocht en kregen een herstelopdracht om verder te gaan met punt 35.


37. Na prullebak en bank R

Volgens ons woordenboek bestaat een prullebak niet, maar wel een prullenbak. Altijd leuk zo’n tekstvalletje. Het lijkt heel makkelijk, maar soms lees je er toch nog overheen.


40. Na doodlopende weg, asfaltweg R

Een doodlopende weg kun je nooit vinden. Want volgens het reglement zijn die niet aanwezig.

41. Na de nationale vlaggen van Turkije, Zweden, Italië en Engeland R

We kwamen bij een bordje met heel veel vlaggen erop. We zochten als eerste de Turkse vlag en dan de Zweedse enz. enz. De Turkse vlag stond helemaal rechts op dat plaatje. Je leest tekst van links naar rechts, maar oriënteringspunten moet je ook in de aangegeven volgorde bereiken. Robin zei dat de vlag van Engeland er niet bij stond.


44. Na “I 400 M” en stempelcontrole viersprong R
Bij de stempelcontrole stond een bordje dat je moest stempelen. Dus wij stempelden 1x omdat dat moet als je erlangs gaat en nog eens vanwege het bordje met die opdracht erop. Helaas werd deze opdracht geneutraliseerd. Hadden wij hem een keer goed gedaan, flauw hoor.

45. “JAN VAN ARKELWEG” L
We kwamen de Jan van Arkelweg al snel tegen aan de linkerkant, maar we zochten een tekst en geen weg. Dus niet te snel richting De Moespot, maar even doorrijden naar de letter U.
 

47. Finish bij gele vlag
Vlak bij De Moespot stonden allemaal losse bordjes, die de tekst finish vormden. Maar achter op het  bordje  met  de  F  zat

heel stiekem een heel klein ieniemienie geel vlaggetje. Dat was dus de finishvlag. Wat waren wij toch weer alert zo aan het eind van de rit.

Uiteindelijk hadden we maar 2 fouten, dat is voor ons echt een wonder. We vonden deze rit echt ontzettend leuk. Hij was lekker om te rijden en niet zo heel ingewikkeld. Met zo’n rit is het zelfs in de A-klasse leuk om te rijden. Echt een groot applaus van onze kant. En Joop, we hopen dat je vaker ritten uit gaat zetten. Ga zo door.

Groeten, Arie en Jolanda Kleijer.
 

 

 

 
 

De uitzetter in actie.

 

 

omhoog