Verslagen 2021 - heden
  Verslagen 2016 - 2020
  Verslagen 2011 - 2015
  Verslagen 2006 - 2010
  Verslagen 2005
      Paasrit
      Lenterit
      Vakantierit
      Herfstrit
      Wijnrit
      Snertrit
  Verslagen 2004
  Verslagen 2003
  Verslagen 2002
  Verslagen 2001
  Verslagen 2000
  Verslagen 1999
  Verslagen 1998

Verslag Lenterit 2005
 

uitzetters:    Herman en Hanny Vrielink uit Rhenen
controleurs: Henk en Jannie Hazeleger uit Scherpenzeel
17 april 2005

Op deze mooie zondagmiddag gingen Johan en ik vol goede moed van start. We hadden er zin in, ondanks dat we van tevoren al wisten dat we zouden strijden om de 1 na laatste plaats, samen met de Kleijers. Al wisten we toen nog niet hoe deze rit, anders dan verwacht, zou eindigen. We lieten ons niet kisten en zijn met een lach van start gegaan .....
 

3. Na jaargetijde asfaltweg R
Eerst dachten we dat de tekst VOORJAAR doormidden gesneden was, maar toen we even uitstapten en het van dichtbij gingen kijken, zagen we dat er een stiekje omheen zat. Dus gingen we ook niet asfaltweg R, maar rechtdoor naar de goede RC.

 
4. Viersprong R
We hadden het bordje doodlopende weg niet gezien, dus gingen gewoon Viersprong R. Deze opdracht werd geneutraliseerd, omdat het bordje omgedraaid scheen te staan. Geluk voor ons ...

5. Op samenkomst van vier wegen R
Nou deze vonden wij niet moeilijk, want ten 1e was het een samenkomst van 2 wegen en ten 2e mag je de wegen links en waar je op rijdt niet als oriënteringspunt gebruiken. Dus rechtdoor naar goede RC.
 

7. Na 2e bushaltebord "Klettersteeg" L
Ook hier moesten we even uitstappen en goed kijken. We zagen dat Klettersteeg onderstippeld was in plaats van onderstreept, dus geen goed straatnaambord. Rechtdoor dus naar goed RC.


8. Na lentebode en spelt L
Lentebode  is een  zwaluw,  die was  er ook, de speld die  er naast  hing was  niet

goed. Spelt is een gewas wat op tarwe lijkt, maar een kleinere korrel heeft. We zagen een zakje met daarin iets wat op tarwe leek. We wisten niet zeker of dat ook spelt was, maar namen de gok dat dat het geval was, dus rondje rijden en weer de RC G opschrijven.


 

10. Bij "KLETTERSTEEG" en lantaarnpaal L (VADNA)
We zagen dat het bordje en straatnaambord niet in de goede volgorde stonden. Wat we niet zagen, was de kleine afbeelding van een lantaarnpaal. Dus wij gingen helaas rechtdoor.

11. Na H "6", voor eenrichtingsweg en verkeerd geplaatste ritpijl L
We moesten hier even nadenken, we keken even in het reglement wat er nou voorging, een ritpijl of een bord volgen. We zagen dat verkeersregels boven alles

voorgingen, dus we wisten dat we verplicht naar links moesten. Maar toen hebben we nog een tijdje staan twijfelen of we de RC M ook moesten opschrijven of niet. We hebben uiteindelijk besloten dat we de M gewoon konden opschrijven. Gelukkig bleek dit achteraf ook het geval te zijn.
 

13. Na verkeersbord, VRW en hoogste brug ter wereld L
Nou, we wisten al snel dat dit niet kon kloppen, want de hoogste brug ter wereld ligt niet in Achterveld en je mag de brug alleen als oriënteringspunt gebruiken als die deel uitmaakt van de bereden route. Dus hier ook weer rechtdoor.


14. Na H "3", schrikhek, ritpijl en ritmeester viersprong L

Wat een domme fout van ons, we waren zo druk met het kijken wat een ritmeester was, dat we vergaten dat we die viersprong links al helemaal niet meer mochten nemen. We hadden zelfs gezien dat die ritmeester een witte vlag vast had, dus schreven we ook nog de tijd op, wat niet had gehoeven. Domme fout, maar het houd je wel weer scherp voor de volgende keer.


18. Na schoonmaakmiddel R (MUG)

We vonden het closetpapier een goed schoonmaakmiddel, dus we gingen gewoon R naar de goede RC.

20. Na richtingsbord R (MUG)
Was niet uitvoerbaar, omdat het richtingbord moest zijn, dus rechtdoor rijden tot de opvang.

23. Na een tweede weg R
Ook hier moesten we even denken wat voor mogelijkheden er hier waren. De breuk was fout, dat zagen we wel. Na even goed overleggen, hadden we door dat we wel de 1 van de breuk konden gebruiken en daarna tweede weg R konden gaan. Gelukkig bleken we het goed gedaan te hebben.

24. Na "19", voor tachtig R (MUG)
Hebben we fout gedaan. Dat de 1e 80 doormidden was, zagen we wel, maar dat 80 ook als een R aangeduid kon worden, wisten we niet. Moet je maar net weten ...
 

28. Na naam de van de uitzetter van deze rit en controleur R
De naam van de uitzetter Herman Vrielink was duidelijk aanwezig. We zochten alleen niet de naam van de controleur Henk Hazeleger, maar een foto van hem of een andere controleur. Die was iets verderop aanwezig, dus daarna netjes R.

29. Voor WW voor fietsen R

Een wegwijzer voor fietsen kenden we niet. Wel voor fietsers. Dus we hebben hem niet genomen en zijn rechtdoor gereden.
 

30. Na dode vogel R
Een dodo is uitgestorven, dus dood kan die niet meer zijn. Rechtdoor dus.

32.  Na  verkeersbord  aanduidende  voetgangers  en

voetpad, "Stille Asfaltweg" L
De volgorde klopte hier niet van, dus gingen we rechtdoor naar de goede RC.


33. Na "DLW" en bocht R
Nou we zagen genoeg bochten. Ook zagen we een fles drank en we namen maar aan dat dat ook bocht was ... wat vieze drank betekent.


 

34. Na "HH", voor onbekend verkeersbord R
Voor ons was het wel een onbekend verkeersbord, maar ja, voor een ander misschien niet. Toch gingen we niet rechts, omdat het voor ons een onbekend bord was. Het bleek ook een Belgisch verkeersbord te zijn, dus we hebben het gelukkig goed gedaan.


37. Na stille asfaltweg L (VADNA)

Helaas deden we deze fout, omdat we dachten dat we de straatnaam moesten zoeken. Maar wij die niet konden goedkeuren, omdat deze niet tussen aanhalingstekens stond in de routebeschrijving. We hadden helaas niet begrepen dat een stille ook een rechercheur was en die wel aanwezig was. Dus helaas gingen we rechtdoor in plaats van rechtsaf. Beter opletten de volgende keer!


40. Op rotonde 1e weg rechts
We gingen hier keurig meteen rechts. Helaas deden we het alsnog fout, omdat we de herstelopdracht doorgaan met opdracht 40: op rotonde 1e weg R nu niet mochten gebruiken, omdat we de rotonde al gebruikt hadden.

Opdracht 42 t/m 44 hadden we beter kunnen overslaan, aangezien we het weer helemaal verprutst hebben. Wat we fout gedaan hebben? Geen idee! Dat zal wel een raadsel blijven. We hebben er in ieder geval een hoop onnodige tijd aan verloren.
 

48. Voor keercontrole L
Joost mag weten wat een keercontrole is. Johan en ik kenden het niet. Dus wilden we de herstelopdracht HK netjes uitvoeren. Maar ook dat ging niet vanwege het verkeersbordje verboden te keren. Dus rechtdoor naar de opvang, waar we wel weer mochten keren.


49. Asfaltweg L
We hebben een tijdje bij de RC U gestaan, maar voelden dat er iets niet klopte. Na een tijdje had Johan door dat de groene brievenbus, die eerst niet aanwezig was, nu wel weer aanwezig was, dus werd je gedwongen naar links te gaan en mocht je de RC U niet ophalen. Gelukkig hadden we hem nog op tijd door.

51. Na brug, viersprong en verkeersbord, voor naam van een voertuig asfaltweg L (lange afstand)

Deze hebben we toevallig goed gedaan. Wij zagen dat ZEPELIN fout geschreven was, maar vonden dat we een voertuig zo ook konden noemen. Misschien heeft iemand zijn voertuig wel zepelin genoemd. We hadden dus niet eens naar de letters AR gekeken, wat ook een naam van een voertuig is. Beetje geluk hadden we dus wel bij deze opdracht.


54. Na H "6" en pinquin L (Vadna)

Deze hadden we door. We zagen dat Vadna niet goed geschreven was, waardoor je de doodlopende weg gewoon als aanwezig moest beschouwen. Helaas voor ons werd deze opdracht geneutraliseerd, omdat er vlaggetjes hadden gehangen.

56. Voor RC met laatste letter van het alfabet R
We zochten een RC en de laatste letter van het alfabet. De RC was aanwezig met daarop de Z, maar dan moest er nog een Z zijn en die was er niet, dus gewoon rechtdoor.

59. Na brug, plaatsnaambord en afkorting van de Verenigde Verkeers Veiligheids Organisatie R

De 3VO hadden we al snel gevonden. We wisten dat we nu de 3e voorrangsweg moesten oversteken. Maar wat waren we dom, toen er bij de opvang stond: BM 59, waar we natuurlijk niet mee bezig waren. Maar stom, wij dachten van wel, dus we hebben de herstelopdracht genomen. Helaas foutje.


Bij de Moespot aangekomen, zagen we een blauwe vlag in plaats van een gele vlag. Dus zijn we weer netjes met opdracht 1 begonnen .. einde weg R. We kwamen uiteindelijk alsnog bij een RC en de gele vlag.

We leverden onze kaart met goed gevoel in bij de finish. Toen we de uitleg kregen, vond ik dat we het redelijk gedaan hadden voor ons doen. Maar wat we nooit hadden durven dromen, was dat we met 7 fouten zelfs 2e zijn geworden. Zelfs boven Van der Horst ... haha wat een grap. Dat geeft je toch een hoop zelfvertrouwen. Dus A-klassers ... pas maar op! Johan en Wendy zijn nu geduchte tegenstanders, hahahahaha.

Het was een leuke rit om te rijden en we kijken erg uit naar de vakantierit.

Johan en Wendy van der Hoef

 

omhoog