Verslagen 2021 - heden
  Verslagen 2016 - 2020
  Verslagen 2011 - 2015
  Verslagen 2006 - 2010
  Verslagen 2005
  Verslagen 2004
  Verslagen 2003
  Verslagen 2002
  Verslagen 2001
      Openingsrit
      Koninginnerit
      Vakantierit
      Nazomerrit
      Wijnrit
      Snertrit
  Verslagen 2000
  Verslagen 1999
  Verslagen 1998

Verslag Koninginnerit 2001
 

uitzetters:      Bart en Saskia Schuuring uit Lelystad
controleurs:   Jannie en Henk Hazeleger uit Scherpenzeel
22 april 2001

Allereerst willen we even zeggen dat de koninginnerit een fantastische en leuke rit was om te rijden. Een compliment voor de uitzetters.

We begonnen met veel goede moed aan de rit. Na een lange weg naar Amersfoort kwamen we als eerste obstakel tegen bij opdracht 4: Na "I 400M" weg rechts. De tekst was aanwezig en wij zijn dus even langs de plattegrond gereden, wat de eerste weg rechts was, om daar de goede letter A op te halen.

Opdracht 5: Na 2e witte fiets en "FORTRANWEG" rechts was een leuke instinker. Normaal zijn verkeersborden "verplicht fietspad" blauw met een witte fiets, maar wij zagen dat de 2e fiets geel was gekleurd, dus reden we rechtdoor naar de goede letter B.

Opdracht 8: Aanhoudend klinkerweg links was een moeilijke opdracht. We bleven maar rond rijden en bakten er niets van.

Opdracht 15: Na "BS" rechts was geen probleem en schreven de letter C op.

Opdracht 16: Na al die kleuren kozijnen rechts. We hadden goed gekeken en alle kleuren waren achter elkaar aanwezig, dus gingen we weer rechts voor de goede letter C.

Opdracht 17: Na al die kleuren kozijnen rechts, kwamen we in de problemen. Na goed gekeken te hebben, zagen we dat 1 paars kozijn al bij opdracht 16 was gebruikt, dus gingen we rechtdoor naar de goede letter D.

Opdracht 19: Na lantaarnpaal, verkeersbord aanduidende einde voorrangsweg en lantaarnpaal 1e weg links was ook een leuke instinker. Ook al heb ik geen rijbewijs, toch zag ik dat op het verkeersbord "einde voorrangsweg" een paar strepen teveel zaten. Dus reden we rechtdoor naar de goede letter A.

Bij opdracht 25: Na weg en overdekte abri asfaltweg rechts, gingen we de mist in. Abri, wat schuilplaats bij halte betekent, was ik zo druk aan het zoeken in het woordenboek, dat we de foto niet zagen die in de abri hing. Helaas voor ons, we haalden de foute letter M op.

Opdracht 26: Voor weg rechts (Azië ring, geen val) vonden we een beetje vreemd, maar het was geen val, dus gingen we naar rechts.

Opdracht 27: na al die huisnummers links was een moeilijke opdracht, waar we ook fout reden. We waren druk bezig huisnummers te zoeken en niet 2 keer hetzelfde huis te gebruiken, dat we niet door hadden dat die weg links waar we in reden al bij opdracht 26 als oriënteringspunt gebruikt was. Dus haalden we maar 3 N's op en de foute letter B.

Opdracht 29: VRW oversteken was op zich niet zo moeilijk. Het gaf geen richtingverandering aan, dus moest je rechtdoor blijven rijden. Maar wij waren zo slim om bij de rotonde rechtdoor te rijden. We reden een heel eind, maar geen opvang. Uiteindelijk kwamen we erachter dat we de rotonde niet af hadden mogen gaan, dus wij weer terug voor de goede letter O.

Opdracht 32: Na Satelliet, "BS" en dwangmiddel asfaltweg links werd geneutraliseerd, omdat het dwangmiddel te abstract was.

Opdracht 35: Na "BS" en brug rechts deden we ook fout. Wij hadden niet gezien dat bij de bril een rondje met een 7 stond, wat betekent dat je verder moest met punt zeven. Wij zagen alleen dat het pootje van de bril los zat, dus gingen we bij het volgende fotootje van een brug rechts, waar we de foute C ophaalden.

Achter opdracht 38 stond: na brug asfaltweg rechts. En het maakte ons niet uit of de auto nou ABS had of niet. Dus we haalde de goede letter R op.

Opdracht 41: Na doorgestreepte "AMERSFOORT" weg links. Aangezien we Amersfoort niet konden lezen omdat die doorgestreept was, gingen we rechtdoor naar de goede letter S.

Bij opdracht 42 met al die schrikhekken enzovoorts was alles aanwezig. Alleen wat einde weg leek was een viersprong, dus moesten we nog even oversteken om de goede letter T op te halen.

Opdracht 47: Na de namen van 3 voormalige Nederlandse koninginnen 1e weg links. Ook hier maakten we een fout. Wij dachten dat Emma geen koningin was geweest, wat wel zo was en reden naar de foute letter U.

Opdracht 49: Na de naam van de overgrootmoeder van koningin Beatrix 1e weg links. Emma is de overgrootmoeder van Beatrix, dus gewoon linksaf voor de goede letter V.

Opdracht 51: Indien de juiste oplossing van de kruiswoordpuzzel enz. is, gaat u 1e weg links. Indien dit niet juist is, gaat u 2e weg links (u moet een keuze maken). De afkorting van enzovoorts is enz.. Maar er waren maar 3 vakjes in de puzzel, dus konden we de punt niet kwijt. Het had enz moeten zijn. Dus 2e weg links om de U, de V en weer de U op te halen.

Opdracht 53: Na "GOED OPLETTEN", voor "HARDWAREWEG" Hardwareweg rechts. Deze opdracht werd geneutraliseerd. Hij was wel goed verzonnen met die blauwe vlag, waardoor je weer bij opdracht 1 moest beginnen.

Ook opdracht 54: Na in spiegelbeeld geschreven tekst asfaltweg rechts (linkerweg is rechtdoor). Door het foutje in opdracht 53 moest helaas ook deze opdracht worden geneutraliseerd.

Opdracht 61: Na "BS" AR. AR mag volgens het reglement alleen in een herstelopdracht voorkomen, dus moesten we nog even rechtdoor voor de laatste goede letter Z.

We hadden een goed gevoel over de rit, totdat we de uitleg kregen. De neutralisaties zaten ons mee, waardoor we met 173 strafpunten 1e werden. En dat kunnen we nog steeds niet geloven.

Ik vond het erg leuk om dit ritverslag geschreven te hebben, en wij hopen iedereen weer bij de volgende rit te zien.

Wendy van der Hoef.

 

omhoog