uitzetters:
Bart en Saskia Schuuring uit Amersfoort
controleurs: Jannie en Henk
Hazeleger uit Scherpenzeel
30 april 2000
Na
reeds een aantal ritten gereden te hebben,
dachten wij dat ons niet veel meer kon gebeuren.
Dus opgewekt de opdracht ontvangen en als
eerste alle getallen nagelopen voor de goede
volgorde. Bij het zien van de slechts 44
opdrachten dachten wij, dat het niet al
te moeilijk kon worden en vertrokken wij
optimistisch.
Bij
de blauwe vlag nog even de extra aanwijzing
en daar gingen wij, zoals gebruikelijk rechtsaf
op zoek naar een schrikhek. Volgens ons
iets om iets of wat af te sluiten, dus twijfelen
en de foute A opgehaald (Een goed begin).
Op
naar de vlaggenparade. We kwamen eerst een
oranje vlag tegen en tien meter verderop
een stempelcontrole, dit kon volgens ons
niet, maar we zagen gelukkig nog net op
tijd het kleine oranje vlaggetje op een
bord met vlaggen voor een volgende opdracht.
Dit bord stond naast het stempel, dus toch
maar even stempelen.
Vervolgens
zochten we naar een Nederlandse en een Duitse
vlag. Op het bord met vlaggen stonden vlaggen
genoeg, maar een Nederlandse is iemand met
de Nederlandse nationaliteit, en die hebben
we niet gevonden. Na veel onderling overleg
en nog een keer rond en een stuk terug en
weer praten zijn we er goed uitgekomen en
snel door naar de volgende opdracht. Hoewel
er door de uitzetter een weg omgedoopt was
naar Domweg, hebben wij dit punt domweg
uitgevoerd.
Tot
opdracht 10 ging het soepel, maar bij opdracht
11 was ik bijna het weiland ingegaan om
sprietjes te tellen, doch de bijrijder zag
op tijd de dubbele S en dus de goede letter
opgehaald. En weer naar de automerken en
niet in de val getrapt van de verkeerde
HYUNDAI, maar ondanks dat wij zelf in een
FORD reden, dit op de aanwijzing niet gezien.
Maar de neutralisatie loste dit probleem
op. Temeer omdat op de bordjes de opdracht
1e, 2e 3e, en 4e passage het er ook niet
makkelijker op maken, want je moet er 3
of 4 keer langs. Slimme rijders reconstrueren
dit en rijden niet, zoals wij, 4 x hetzelfde
rondje. Dus ook weer niet helemaal goed,
maar gewaarschuwd door de eerdere tikfout
hadden we de weq snel in de gaten
en de 1,2 km voor lief genomen.
Wat
voor de uitzetter geen probleem leek in
opdracht 19, wordt net als bij opdracht
3 weer heen en weer rijden over de parkeerplaats
en weer anders uitkomen en nog een keer
en anderen weer anders rijden en dus nog
een keer rijden en dan toch de fout in en
1 RC vergeten en zo loop het aantal fouten
langzaam op. Helaas waren we vergeten dat
we een eerder gebruikte wegsituatie niet
meer als viersprong mochten gebruiken in
dezelfde routeopdracht.
Opdracht
21. Oranje paste zo mooi op deze dag en
dus weer niet alert genoeg. U voelt het
al, weer een foutje (Nou ja, foutje). Achteraf
bleek dat we het straatnaambord met de oranje
tekst Oranjeweg gewoon mochten gebruiken.
En toen kwam het probleem van de bijen.
Bij bij bij bij na bij voor bij bij bij
links. Hoe goed we het ook probeerden te
doen, alleen het uitspreken al was een ramp
en na 2 rondjes om het gebouw de goede oplossing
nog niet gevonden en dus maar gegokt. En
gokken gaat meestal fout, dus ook deze keer.
We hadden het punt bij de drie bordjes met
elk twee bijen, waar we in de volgende opdracht:
bij bij links weer langs kwamen, gewoon
kunnen uitvoeren naar later bleek. Maar
we bleven bij en gingen nog steeds optimistisch
naar opdracht 26, het vlaggenmastengebeuren.
Bij
het stoppen voor de tekst, niet goed opgelet
door precies naast de tekst te gaan staan,
daar stond een medepuzzelaar, en dus de
val van de 1e vlaggenmast niet gezien, die
precies voor en niet na de tekst kwam. Dus
kwamen we een vlaggenmast en een RC tekort,
maar gelukkig was dit een combinatie en
dat verzacht het weer een beetje.
Opdracht
30 op 30 APR!L geen probleem, maar daarna
begon het weer.
De
aanhoudend opdrachten hebben wij nog nooit
goed begrepen en ook nu dus fout uitgevoerd
en dus te weinig RC opgehaald.
Hoera,
het eind is in zicht. Nog even opdracht
40 en in onderling overleg goed uitgevoerd
en blijkt maar weer dat overleg beter is
als gokken. De opdracht: na "BS" 2e weg
links konden we niet uitvoeren, voordat
we in de herstelopdracht kwamen. Hier moesten
we opnieuw verder met opdracht 40, dus weer
op zoek naar een "BS" en daarna 2e weg links.
Bij
opdracht 44 de ® niet gezien op het plaatje
met de tekst "GOED OPLETTEN". Hierdoor stond
er meer tekst op het bordje. Wij hadden
het punt anders beredeneerd en toch goed
gedaan en vlot naar de verlossende blauwe
vlag.
Al
met al dachten wij bij aanvang dat een korte
beschrijving makkelijk zou zijn, maar waren
de opdrachten soms toch wel lastig.
Uiteindelijk
gefinisht met 7 fouten, niet echt om over
naar huis te schrijven, omdat bleek dat
1, 2 of 3 fouten heel goed mogelijk was.
Dus 2 lootjes gekocht en wij hadden nrs.
923 en 924. Er vielen dus op 922 en 925
prijzen, dus weer niet naar huis geschreven.
Echter
toch tevreden voor een leuke rit in een
mooie voorjaarsomgeving en kijken we uit
naar de volgende rit.
George en Riek Schröder.
|