Verslagen 2021 - heden
  Verslagen 2016 - 2020
  Verslagen 2011 - 2015
  Verslagen 2006 - 2010
  Verslagen 2005
  Verslagen 2004
  Verslagen 2003
  Verslagen 2002
  Verslagen 2001
  Verslagen 2000
      Openingsrit
      Koninginnerit
      Vakantierit
      Nazomerrit
      Wijnrit
      Snertrit
  Verslagen 1999
  Verslagen 1998

Verslag Koninginnerit 2000
 

uitzetters:      Bart en Saskia Schuuring uit Amersfoort
controleurs:   Jannie en Henk Hazeleger uit Scherpenzeel
30 april 2000

Na reeds een aantal ritten gereden te hebben, dachten wij dat ons niet veel meer kon gebeuren. Dus opgewekt de opdracht ontvangen en als eerste alle getallen nagelopen voor de goede volgorde. Bij het zien van de slechts 44 opdrachten dachten wij, dat het niet al te moeilijk kon worden en vertrokken wij optimistisch.

Bij de blauwe vlag nog even de extra aanwijzing en daar gingen wij, zoals gebruikelijk rechtsaf op zoek naar een schrikhek. Volgens ons iets om iets of wat af te sluiten, dus twijfelen en de foute A opgehaald (Een goed begin).

Op naar de vlaggenparade. We kwamen eerst een oranje vlag tegen en tien meter verderop een stempelcontrole, dit kon volgens ons niet, maar we zagen gelukkig nog net op tijd het kleine oranje vlaggetje op een bord met vlaggen voor een volgende opdracht. Dit bord stond naast het stempel, dus toch maar even stempelen.

Vervolgens zochten we naar een Nederlandse en een Duitse vlag. Op het bord met vlaggen stonden vlaggen genoeg, maar een Nederlandse is iemand met de Nederlandse nationaliteit, en die hebben we niet gevonden. Na veel onderling overleg en nog een keer rond en een stuk terug en weer praten zijn we er goed uitgekomen en snel door naar de volgende opdracht. Hoewel er door de uitzetter een weg omgedoopt was naar Domweg, hebben wij dit punt domweg uitgevoerd.

Tot opdracht 10 ging het soepel, maar bij opdracht 11 was ik bijna het weiland ingegaan om sprietjes te tellen, doch de bijrijder zag op tijd de dubbele S en dus de goede letter opgehaald. En weer naar de automerken en niet in de val getrapt van de verkeerde HYUNDAI, maar ondanks dat wij zelf in een FORD reden, dit op de aanwijzing niet gezien. Maar de neutralisatie loste dit probleem op. Temeer omdat op de bordjes de opdracht 1e, 2e 3e, en 4e passage het er ook niet makkelijker op maken, want je moet er 3 of 4 keer langs. Slimme rijders reconstrueren dit en rijden niet, zoals wij, 4 x hetzelfde rondje. Dus ook weer niet helemaal goed, maar gewaarschuwd door de eerdere tikfout hadden we de weq snel in de gaten en de 1,2 km voor lief genomen.

Wat voor de uitzetter geen probleem leek in opdracht 19, wordt net als bij opdracht 3 weer heen en weer rijden over de parkeerplaats en weer anders uitkomen en nog een keer en anderen weer anders rijden en dus nog een keer rijden en dan toch de fout in en 1 RC vergeten en zo loop het aantal fouten langzaam op. Helaas waren we vergeten dat we een eerder gebruikte wegsituatie niet meer als viersprong mochten gebruiken in dezelfde routeopdracht.

Opdracht 21. Oranje paste zo mooi op deze dag en dus weer niet alert genoeg. U voelt het al, weer een foutje (Nou ja, foutje). Achteraf bleek dat we het straatnaambord met de oranje tekst Oranjeweg gewoon mochten gebruiken. En toen kwam het probleem van de bijen. Bij bij bij bij na bij voor bij bij bij links. Hoe goed we het ook probeerden te doen, alleen het uitspreken al was een ramp en na 2 rondjes om het gebouw de goede oplossing nog niet gevonden en dus maar gegokt. En gokken gaat meestal fout, dus ook deze keer. We hadden het punt bij de drie bordjes met elk twee bijen, waar we in de volgende opdracht: bij bij links weer langs kwamen, gewoon kunnen uitvoeren naar later bleek. Maar we bleven bij en gingen nog steeds optimistisch naar opdracht 26, het vlaggenmastengebeuren.

Bij het stoppen voor de tekst, niet goed opgelet door precies naast de tekst te gaan staan, daar stond een medepuzzelaar, en dus de val van de 1e vlaggenmast niet gezien, die precies voor en niet na de tekst kwam. Dus kwamen we een vlaggenmast en een RC tekort, maar gelukkig was dit een combinatie en dat verzacht het weer een beetje.

Opdracht 30 op 30 APR!L geen probleem, maar daarna begon het weer.

De aanhoudend opdrachten hebben wij nog nooit goed begrepen en ook nu dus fout uitgevoerd en dus te weinig RC opgehaald.

Hoera, het eind is in zicht. Nog even opdracht 40 en in onderling overleg goed uitgevoerd en blijkt maar weer dat overleg beter is als gokken. De opdracht: na "BS" 2e weg links konden we niet uitvoeren, voordat we in de herstelopdracht kwamen. Hier moesten we opnieuw verder met opdracht 40, dus weer op zoek naar een "BS" en daarna 2e weg links.

Bij opdracht 44 de ® niet gezien op het plaatje met de tekst "GOED OPLETTEN". Hierdoor stond er meer tekst op het bordje. Wij hadden het punt anders beredeneerd en toch goed gedaan en vlot naar de verlossende blauwe vlag.

Al met al dachten wij bij aanvang dat een korte beschrijving makkelijk zou zijn, maar waren de opdrachten soms toch wel lastig.

Uiteindelijk gefinisht met 7 fouten, niet echt om over naar huis te schrijven, omdat bleek dat 1, 2 of 3 fouten heel goed mogelijk was. Dus 2 lootjes gekocht en wij hadden nrs. 923 en 924. Er vielen dus op 922 en 925 prijzen, dus weer niet naar huis geschreven.

Echter toch tevreden voor een leuke rit in een mooie voorjaarsomgeving en kijken we uit naar de volgende rit.

George en Riek Schröder.

 

omhoog